Pregled bibliografske jedinice broj: 1153136
Doprinos Magde Weltrusky (1930.-2009.) razvoju modne kritike u Hrvatskoj
Doprinos Magde Weltrusky (1930.-2009.) razvoju modne kritike u Hrvatskoj // ŽENE u/o umjetnosti (knjiga sažetaka)
Imotski, Hrvatska, 2021. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1153136 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos Magde Weltrusky (1930.-2009.) razvoju modne kritike u Hrvatskoj
(The contribution of Magda Weltrusky (1930-2009) to the development of fashion criticism in Croatia)
Autori
Simončič, Katarina Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ŽENE u/o umjetnosti (knjiga sažetaka)
/ - , 2021, 33-33
Skup
XVII. Dana Cvita Fiskovića
Mjesto i datum
Imotski, Hrvatska, 28.10.2021. - 30.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Magda Weltrusky, modna kritika, Svijet, modna analiza, Hrvatska
(Magda Weltrusky, fashion criticism, Svijet, fashion analysis, Croatia)
Sažetak
Magda Weltrusky diplomirala je povijest umjetnosti u Zagrebu 1956. godine te se kao novinarka 1959. godine zaposlila u modnom časopisu Svijet. Taj magazin je u poslijeratnoj Jugoslaviji donosio duh zapadne kulture kroz promociju pariških, milanskih, londonskih ali i moskovskih modnih smjernica. Tadašnje društveno-političko vrijeme, žene je poticalo da u izgradnji socijalističkog društva budu ravnopravne s muškarcima. Iz tog razloga, u odijevanju se ohrabrivao jednostavan, funkcionalan stil, a vrijeme potrošeno na izgled i modu nije se smatralo društveno korisnim. Međutim magazin Svijet, na čelu s modnom urednicom Magdom Weltrusky, promovirao je modno osviještenu ženu i bio istinska predvodnica avangardnih tendencija. Weltrusky uz praćenje modnih zbivanja analizira i „čistu“ likovnu umjetnost, slikarstvo, kiparstvo i grafiku. No, svojim kritičkim te istraživačkim pristupom pridonijela je prije svega razvoju temelja modne kritike i razumijevanju ondašnjih suvremenih modnih tendencija u Hrvatskoj. Posebno intenzivne godine njezinog stvaralačkog doprinosa bile su od 1967. godine do 1969. godine. U tom razdoblju, počinje kritički izvještavati s modnih revija i sajmova, objavljuje osvrte domaće industrijske modne produkcije te priloge o hrvatskim modnim kreatorima. Nadalje, propitkuje postojanje autohtonog autentičnog modnog dizajna te potiče nagrađivanje domaće proizvodnje i promociju mladih kreatora. Od velikog značaja za pristupe proučavanju problema suvremenog modnog dizajna, predstavlja njezino tromjesečno istraživanje hrvatskog modnog tržišta tj. odnosa između želja kupaca, diktata tekstilne industrije i prilagodbe modnog dizajnera (1967.). Detaljna analiza stvorila je temelje opravdane modne kritike šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, u čijem istraživačkom fokusu akcent nije bio samo na likovnom skladu i ravnoteži odjevne kompozicije, već i na sagledavanje naše produkcije u odnosu na potrebe globalnog tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Nina Simončič
(autor)