Pregled bibliografske jedinice broj: 1152952
Uključenost roditelja u obrazovanje djece
Uključenost roditelja u obrazovanje djece // Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Osijek, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1152952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost roditelja u obrazovanje djece
(Parental involvement in the children's education)
Autori
Gregorović Belaić, Zlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obitelj, roditelji, uključenost roditelja u obrazovanje djece, oblici roditeljske uključenosti, sudjelovanje roditelja u akademski poticajnim aktivnostima kod kuće, uspjeh u školi
(family, parental involvement, education, parental involvement forms, achievement)
Sažetak
Uključenost roditelja u obrazovanje djece na našem području je još uvijek nedovoljno istražen konstrukt. Implicitno se može zaključiti kako je uključenost roditelja nešto što se događa samo po sebi. Ipak, referirajući se na prethodna svjetska istraživanja, može se uočiti važnost bavljenja ovom temom, ponajviše jer je uočena povezanost roditeljske uključenosti s nekim poželjnim ishodima za dijete, poput boljeg uspjeha u školi. Obitelj svakako ima važnu ulogu i u učenikovu školskom postignuću pri čemu roditelji pridonose djetetovu kognitivnom razvoju i akademskom postignuću na različite načine – pripremajući dijete za školu, prenoseći vrijednosti obrazovanja, modelirajući djetetovo samopouzdanje, uspostavljajući navike učenja, sudjelujući u radu škole i slično (Reić Ercegovac i Koludrović, 2010). Autori koji su se bavili ovom temom, naglašavaju da „aktivno sudjelovanje roditelja u obrazovanje djeteta podrazumijeva njihovu fizičku prisutnost i aktivno sudjelovanje (Sušanj Gregorović, 2018, str.102)“. Unatoč znatnome broju stranih istraživanja o sudjelovanju roditelja u obrazovanju djeteta, u literaturi još uvijek ne postoji jednoznačna, općeprihvaćena definicija iste, ali postoji konsenzus da je to kompleksan, višedimenzionalan konstrukt koji uključuje mnoštvo roditeljskih aktivnosti i ponašanja vezanih uz cjelokupni proces obrazovanja i učenja djeteta (Epstein, 1990, prema Sušanj Gregorović, 2018). Uključenost roditelja u obrazovanje djeteta manifestira se na dva načina: uključenost u aktivnostima u školi i uključenost roditelja u aktivnostima kod kuće. Za potrebe ovog rada posebno je značajna druga vrsta roditeljskog uključivanja. Prema dostupnoj literaturi, ona se dijeli na dvije domene (Sušanj Gregorović, 2018), od kojih prvu čini roditeljsko sudjelovanje u aktivnostima vezanim za razvoj znanja/vještina (Epstein, 2001. ; Henderson i Mapp, 2002. ; Ljubetić, 2014.), dok drugu čini sudjelovanje u aktivnostima poticanja učenja koje nisu direktno vezane uz školski rad (stvaranje kognitivno stimulirajućega obiteljskoga okruženja, osiguravanje edukativnih materijala i dr.) (Henderson i Mapp, 2002. ; Hoover-Dempsey i Sandler, 1997).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)