Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1152947

Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom


Gregorović Belaić, Zlatka; Čekolj, Nadja
Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 783-795 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 1152947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom
(Self-assessment of parental competence – cultivating positive relationships with children)

Autori
Gregorović Belaić, Zlatka ; Čekolj, Nadja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021, 783-795

Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
roditeljska kompetencija, roditeljstvo, odnos roditelj-djeca, stupanj obrazovanja roditelja, broj djece u obitelji
(parental competence, parenting, parent – child relationship, degree of parental education ; number of the children in the family)

Sažetak
Roditeljska kompetencija uključuje različita ponašanja roditelja koja za cilj imaju postizanje svekolikog razvoja djeteta (Sanders, 1999). Milanović i suradnici (2000) ističu da je za kompetentnog roditelja važan i način na koji sebe doživljava kao osobu, u smislu da ima kontrolu nad svojim roditeljstvom te da se dobro osjeća kao roditelj. Očekuje se da kompetentan roditelj, uz posjedovanje znanja, vještina i sposobnosti koje su nužne za odgoj djece, posjeduje i određene osobine ličnosti kako bi svojoj djeci mogao predstavljati pozitivan model identifikacije (Ljubetić, 2007). Dosadašnja istraživanja pokazuju da oni roditelji koji pokazuju veću sigurnost u svoju roditeljsku ulogu su usmjereni na poticanje djetetova razvoja, odnosno češće procjenjuju da adekvatno odgovaraju na potrebe djeteta te ih rjeđe kažnjavaju (Gilmore i Cuskelly, 2008 ; Coleman i Karraker, 1997 ; prema Rogers i Matthews, 2004). Cilj ovoga rada jest ispitati samoprocjenu roditelja vlastite roditeljske kompetencije te razliku o samoprocjeni ovisno o stupnju obrazovanja roditelja i broju djece u obitelji. Za potrebe istraživanja korišten je Upitnik roditeljskog doživljaja kompetencije (Gibaud- Wallston i Wandersmann, 1978), hrvatsku verziju upitnika prevela je i prilagodila Mandarić Vukušić (2016). Navedeni upitnik sadrži 17 čestica koje mjere roditeljsko zadovoljstvo vlastitim roditeljstvom i doživljaj roditeljske učinkovitosti. Istraživanje je provedeno tijekom 2019./2020. akademske godine na prigodnom uzorku (N=86). Rezultati deskriptivne analize ukazuju na visoku samoprocjenu roditeljske kompetencije i visok stupanj povjerenja u vlastite vještine roditeljstva i znanja o tome kako biti dobar roditelj, ponajviše zbog toga što tu ulogu obnašaju dulje vrijeme. Rezultati pokazuju kako roditelji smatraju da su ispunili vlastita očekivanja u pogledu brige za svoje dijete te da je lako riješiti poteškoće s djecom ukoliko, kao roditelj, poznaje kako njegovo vlastito ponašanje utječe na dijete. Istovremeno, roditelji se većinom slažu s time da je teško biti roditelj jer ne znaju postupaju li uvijek dobro ili ne. Analizom varijance nezavisnih uzoraka utvrđeno je postojanje razlika u samoprocjeni roditeljske kompetencije s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja i broj djece u obitelji na pojedinim česticama.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Gregorović Belaić, Zlatka; Čekolj, Nadja
Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 783-795 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Gregorović Belaić, Z. & Čekolj, N. (2021) Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Gregorovi\'{c} Belai\'{c}, Zlatka and \v{C}ekolj, Nadja}, year = {2021}, pages = {783-795}, keywords = {roditeljska kompetencija, roditeljstvo, odnos roditelj-djeca, stupanj obrazovanja roditelja, broj djece u obitelji}, title = {Samoprocjena roditeljske kompetencije – poticanje pozitivnog odnosa s djecom}, keyword = {roditeljska kompetencija, roditeljstvo, odnos roditelj-djeca, stupanj obrazovanja roditelja, broj djece u obitelji}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Gregorovi\'{c} Belai\'{c}, Zlatka and \v{C}ekolj, Nadja}, year = {2021}, pages = {783-795}, keywords = {parental competence, parenting, parent – child relationship, degree of parental education, number of the children in the family}, title = {Self-assessment of parental competence – cultivating positive relationships with children}, keyword = {parental competence, parenting, parent – child relationship, degree of parental education, number of the children in the family}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font