Pregled bibliografske jedinice broj: 1152905
VREDNOVANJE METODSKIH POSTUPAKA USVAJANJA ELEMENTA ZAUSTAVLJANJE IGRAČA U RUKOMETU
VREDNOVANJE METODSKIH POSTUPAKA USVAJANJA ELEMENTA ZAUSTAVLJANJE IGRAČA U RUKOMETU // EFFECTS OF PHYSICAL ACTIVITY APPLICATION TO ANTHROPOLOGICAL STATUS WITH CHILDREN, YOUTH AND ADULTS / Nedeljković, Aleksandar (ur.).
Beograd: Univeritet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 2013. str. 349-354 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1152905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VREDNOVANJE METODSKIH POSTUPAKA USVAJANJA ELEMENTA
ZAUSTAVLJANJE IGRAČA U RUKOMETU
(VALUATION OF METHODOLOGICAL PROCEDURES FOR ADOPTING
ELEMENTS OF STOPPING PLAYERS IN HANDBALL)
Autori
Burger, Ante ; Bjelanović, Luka ; Pelivan, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
EFFECTS OF PHYSICAL ACTIVITY APPLICATION TO ANTHROPOLOGICAL STATUS WITH CHILDREN, YOUTH AND ADULTS
/ Nedeljković, Aleksandar - Beograd : Univeritet u Beogradu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 2013, 349-354
Skup
FEKTI PRIMENE FIZIČKE AKTIVNOSTI NA ANTROPOLOŠKI STATUS DECE, OMLADINE I ODRASLIH
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 11.12.2013. - 12.12.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Rukomet, obrana , zaustavljanje
(Handball, defense, stopping)
Sažetak
Kao i svaka sportska igra s loptom, rukomet ima velike taktičke kriterije i zahtjeve. Oni se prije svega očituju u suradnji i konfrontaciji igrača istih i suparničkih timova. Isprepletenost i povezanost tehničkog i taktičkog segmenta rukometne igre je očita. Njihova je rezultanta situacijska učinkovitost igrača i ekipe. Iz svega navedenog moguće je zaključiti kako je razvoj tehničko-taktičkih znanja i vještina jedan od osnovnih zadataka rukometnog eksperta. Svaki kvalitetan proces učenja, pa tako i onaj sportski mora biti izveden „metodično“. Drugim riječima, tijekom njegovog provođenja treba poštovati osnovne metodičke principe ali i faze motoričkog učenja. Metodički principi odnose se na jasnoću, zornost, sustavnost i, prije svega, postupnost usvajanja motoričkog gibanja. Faze motoričkog učenja su: usvajanje, početno usavršavanje, napredno usavršavanje, stabilizacija te automatizacija (Tinning 2010). Osnovni alat rukometnog didaktičara jest vježba ili kineziološki operator. Vježbe se mogu razlikovati obzirom na svoj cilj ili fazu motoričkog učenja. Tako npr., cilj neke vježbe može biti učenje ili uvježbavanje a ono se pak može odnositi na tehnički, taktički, psihološki ili kondicijski aspekt rukometne igre. Osim toga, vježbe se mogu razlikovati i prema svojoj složenosti. Složenost neke vježbe uvjetovana je brojem igrača, prostoru na kojem se vježba izvodi ali i motoričkim zadacima koji od igrača iziskuju veću ili manju razinu tehničko-taktičkih znanja u cjelini. Kako bi rukometni trening i proces učenja igre bio učinkovitiji potrebno je utvrditi put učenja i usavršavanja pojedinih tehničko-taktičkih elemenata igre (metodski put). Drugim riječima, potrebno je vrednovati i postaviti elemente u metodski slijed tako da se uvijek sljedeći element „naslanja“ na onaj prethodni. Ovakav niz moguće je utvrditi ekspertnom procjenom tijekom koje ekspertni trener, shodno svojim znanjima i praktičnim iskustvima rangira predložene vježbe. Na takvoj će se procijeni temeljiti i ovo istraživanje čiji je cilj rangirati važnost metodskih vježbi za element zaustavljanja igrač u rukometu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija