Pregled bibliografske jedinice broj: 115284
Djeca s govorno-jezičnim teškoćama u osnovnoj školi
Djeca s govorno-jezičnim teškoćama u osnovnoj školi // Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II. / Pavličević-Franić Dunja ; Kovačević, Melita (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Sveučilište u Zagrebu, 2003. str. 87-93
CROSBI ID: 115284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s govorno-jezičnim teškoćama u osnovnoj školi
(Children with Speech-Language Impairments)
Autori
Arapović, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II.
Urednik/ci
Pavličević-Franić Dunja ; Kovačević, Melita
Izdavač
Naklada Slap ; Sveučilište u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
87-93
ISBN
953-191-210-6
Ključne riječi
hrvatski jezik, djeca s posebnim jezičnim teškoćama
(Croatian language, children with specific language impairment)
Sažetak
Istraživanja u okviru projekta &#8220 ; Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini&#8221 ; , pokazala su da je učenje hrvatskog, kao materinskog jezika, djeci teško i nezanimljivo. Kako se u takvim okolnostima snalaze djeca kojoj usvajanje materinskog jezika predstavlja najveću teškoću?Kada govorimo o djeci s jezičnim teškoćama u osnovnoj školi, mislimo, prije svega na djecu s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), čije verbalne sposobnosti ne odgovaraju njihovoj kronološkoj dobi i neverbalnim sposobnostima zbog nepoznatih uzroka. Polaskom u školu ta se djeca susreću s povećanim jezičnim zahtjevima, pa ne mogu ispuniti zahtjeve koji se pred njih postavljaju, što se prije svega odnosi na učenje čitanja i pisanja. Djeca s posebnim jezičnim teškoćama nerado se usmeno izražavaju, izbjegavaju spontani govor, pa često uče tekstove napamet i teže dijaloškom tipu diskursa. Premala pozornost koja se pridaje pragmatičkoj komunikaciji u okviru učenja materinskog jezika, ne pomaže djeci s jezičnim teškoćama da prevladaju svoj temeljni problem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Diana Arapović
(autor)