Pregled bibliografske jedinice broj: 1152296
DIGITALNI RUBIKON I PARADIGMA VELIKIH PODATAKA
DIGITALNI RUBIKON I PARADIGMA VELIKIH PODATAKA // Book of Papers 6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021) / Gregurec, Iva (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2021. str. 29-49 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1152296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DIGITALNI RUBIKON I PARADIGMA VELIKIH PODATAKA
(DIGITAL RUBICON AND THE BIG DATA PARADIGM)
Autori
KRAJNOVIĆ, ALEKSANDRA ; ŽILIĆ, LARA ; PANJKOTA, ANTE
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Book of Papers 6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021)
/ Gregurec, Iva - Varaždin : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2021, 29-49
Skup
Book of Papers 6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Digitalni Rubikon, paradigma velikih podataka, tradigitalni marketing, čovjek u petlji, transformacijske promjene
(Digital Rubicon, Big Data paradigm, tradigital marketing, man in a loop, transformational changes)
Sažetak
U radu se istražuje paradigma velikih podataka (Big Data) u kontekstu 'Digitalnog Rubikona', odnosno aktualne duboke društvene transformacije uzrokovane digitalizacijom i globalizacijom, a potaknute pandemijom virusa COVID-19 i globalnom krizom. Radom se želi dokazati da suvremena tehnologija dovodi do organizacijskih transformacija, na primjeru tehnologije velikih podataka. Specifično, pokazat će se da Big Data tehnologija dovodi do transformacijskih, a ne inkrementalnih promjena u organizaciji. Rad isto tako propituje ulogu čovjeka u visokotehnološkom društvu i odnos čovjek – stroj (lifeware i humanware naspram hardware-a i software-a) u kontekstu Wienerove teze 'čovjeka u petlji'. Rad donosi i praktične implikacije u smislu nužnosti sustavnih promjena u konceptu marketinškog upravljanja, ali i ukazuje da prijelazna faza tzv. tradigitalnog marketinga, pri čemu se nova tehnologija primjenjuje u sklopu tradicionalnih poslovnih modela, ne može dovesti do uspjeha. Dakle, nužne su korjenite, strukturne promjene, a riječ je o novoj paradigmi koja dovodi do marketinga sa snažnim socijalnim angažmanom i socijalnim interakcijama. Autori stoga propituju i mogućnost zaokreta prema socijalnom marketingu, transformacijskom marketingu i svrsi brenda. Zaključuje se da nova tehnologija u konačnici nije tek puki (novi) menadžerski alat, već da je riječ o socijalnom procesu, kao i promjeni upravljačkog stava te prihvaćanju transformacijskih promjena u uvjetima tzv. 'novog normalnog'.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP.01.2021.07 - Mladi i ekonomija iskustva - nova paradigma i inovativni poslovni modeli (MLADCI) (Krajnović, Aleksandra) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru