Pregled bibliografske jedinice broj: 1152294
Mirovinska pismenost studenata i formalna financijska edukacija
Mirovinska pismenost studenata i formalna financijska edukacija // Zbornik radova sa znanstvenog skupa FINANCIJE U SVIJETU PUNOM IZAZOVA / Družić, Gordan ; Šimurina, Nika ; Basarac Sertić, Martina ; Žaja, Maja Mihelja (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 329-349
CROSBI ID: 1152294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mirovinska pismenost studenata i formalna
financijska edukacija
(Student Pension Literacy and Formal Financial
Education)
Autori
Pepur, Sandra ; Rimac Smiljanić, Ana ; Vukava, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Zbornik radova sa znanstvenog skupa FINANCIJE U SVIJETU PUNOM IZAZOVA
Urednik/ci
Družić, Gordan ; Šimurina, Nika ; Basarac Sertić, Martina ; Žaja, Maja Mihelja
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
329-349
ISBN
978-953-947-410-6
Ključne riječi
mirovinska pismenost, financijska pismenost, studenti, formalna financijska edukacija
(pension literacy, financial literacy, students, formal financial education)
Sažetak
U radu se ispituje utjecaj formalnoga financijskog obrazovanja studenata u Republici Hrvatskoj na njihovu mirovinsku pismenost. Istraživanje je potaknuto rezultatima prethodnog istraživanja Pepur, Rimac Smiljanić i Vukava (2019), u kojemu se ispitivala financijska pismenost studenata ekonomskih fakulteta i analizirala njihova upoznatost s planiranjem mirovine. Nadovezujući se na rezultate spomenutog istraživanja, cilj ovog rada jest analizirati i utvrditi utjecaj formalne financijske edukacije na mirovinsku pismenost studenata, stoga je empirijsko istraživanje prošireno na studente svih znanstvenih i umjetničkih studijskih područja u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja navode na zaključak da formalno financijsko obrazovanje „čini razliku“, odnosno pozitivno utječe na mirovinsko planiranje studenata i njihovu mirovinsku pismenost. Studenti ekonomskih u odnosu na studente neekonomskih studija imaju bolja financijska i mirovinska znanja, preferiraju složenije oblike ulaganja – mirovinske fondove i burzu, a znanja o upravljanju novcem koja su stekli na fakultetu utječu na njihove stavove o izboru vrste štednje za mirovinu. Navedeni rezultati potvrda su tezi o važnosti formalnog financijskog obrazovanja za bolju mirovinsku pismenost te njihov bolji financijski i životni standard i sigurnosti u razdoblju nakon umirovljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split