Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1152293

INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI


Morović, Žan; Gortan-Carlin, Ivana-Paula; Krajnović, Aleksandra
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI // CroDiM, 5 (2022), 1; 123-136 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1152293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI
(INTERACTIVE OPERA - AN INNOVATIVE MODEL OF USER EXPERIENCE IN CULTURE)

Autori
Morović, Žan ; Gortan-Carlin, Ivana-Paula ; Krajnović, Aleksandra

Izvornik
CroDiM (2584-7236) 5 (2022), 1; 123-136

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
alat u nastavi glazbe, digitalna tehnologija u kulturi, gamifikacija, glazbena pedagogija, glazbeno-scenski oblik, iskustveni marketing, interaktivni modeli u kulturi, nove korisničke generacije, storytelling.
(tools in music teaching, digital technology in culture, gamification, music pedagogy, musical-scenic form, experiential marketing, interactive models in culture, new user generations, storytelling)

Sažetak
U ovom radu obrađeno je do sada slabo istraživano područje obogaćivanja korisničkog iskustva u kulturnim djelatnostima uz korištenje digitalne tehnologije. Ciljna skupina u razmatranju su mladi, kao skupina koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i 'prirodno' joj pripada, dok se istovremeno ubrzano, i naizgled nepovratno, udaljuje od kulturnih događaja kao što su klasična glazba – opera, koncerti, balet i drugo. Autori u radu predlažu inovativni model koristeći saznanja prvenstveno iz četiriju osnovnih područja: glazbe, pedagogije, informatike i 'iskustvenog marketinga'. Pritom se služe spajanjem dvaju koncepata: storytellinga – naracije koja zapravo predstavlja klasični model privlačenja pažnje i edukacije uz snažan psihološki učinak (primjerice, pričanje bajki) i gamifikacije kao novog koncepta kojim se korisnika privlači uz pomoć igre i interaktivnog sučelja. Model iznesen u radu odnosi se na prikaz opere kao glazbeno-scenskog djela i razrađen je na nekoliko razina – od prikaza radnje i likova opere kroz digitalne kanale do interaktivnog uključivanja korisnika u operu u virtualnoj stvarnosti te mogućnosti da sudionici – igrači - mogu sami mijenjati tijek događaja i sudbine likova u operi, glazbenom i literarnom kreativnošću. Model zahtijeva daljnje razrade te upućuje na znanstveni diskurs, a može poslužiti kao izvrstan alat u glazbenoj pedagogiji, digitalnom marketingu u kulturi i slično.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
--IP.01.2021.07 - Mladi i ekonomija iskustva - nova paradigma i inovativni poslovni modeli (MLADCI) (Krajnović, Aleksandra) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Morović, Žan; Gortan-Carlin, Ivana-Paula; Krajnović, Aleksandra
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI // CroDiM, 5 (2022), 1; 123-136 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Morović, Ž., Gortan-Carlin, I. & Krajnović, A. (2022) INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI. CroDiM, 5 (1), 123-136.
@article{article, author = {Morovi\'{c}, \v{Z}an and Gortan-Carlin, Ivana-Paula and Krajnovi\'{c}, Aleksandra}, year = {2022}, pages = {123-136}, keywords = {alat u nastavi glazbe, digitalna tehnologija u kulturi, gamifikacija, glazbena pedagogija, glazbeno-scenski oblik, iskustveni marketing, interaktivni modeli u kulturi, nove korisni\v{c}ke generacije, storytelling.}, journal = {CroDiM}, volume = {5}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNI\v{C}KOG ISKUSTVA U KULTURI}, keyword = {alat u nastavi glazbe, digitalna tehnologija u kulturi, gamifikacija, glazbena pedagogija, glazbeno-scenski oblik, iskustveni marketing, interaktivni modeli u kulturi, nove korisni\v{c}ke generacije, storytelling.} }
@article{article, author = {Morovi\'{c}, \v{Z}an and Gortan-Carlin, Ivana-Paula and Krajnovi\'{c}, Aleksandra}, year = {2022}, pages = {123-136}, keywords = {tools in music teaching, digital technology in culture, gamification, music pedagogy, musical-scenic form, experiential marketing, interactive models in culture, new user generations, storytelling}, journal = {CroDiM}, volume = {5}, number = {1}, issn = {2584-7236}, title = {INTERACTIVE OPERA - AN INNOVATIVE MODEL OF USER EXPERIENCE IN CULTURE}, keyword = {tools in music teaching, digital technology in culture, gamification, music pedagogy, musical-scenic form, experiential marketing, interactive models in culture, new user generations, storytelling} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font