Pregled bibliografske jedinice broj: 1152293
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG ISKUSTVA U KULTURI // CroDiM, 5 (2022), 1; 123-136 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1152293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERAKTIVNA OPERA – INOVATIVNI MODEL KORISNIČKOG
ISKUSTVA U KULTURI
(INTERACTIVE OPERA - AN INNOVATIVE MODEL OF USER
EXPERIENCE IN CULTURE)
Autori
Morović, Žan ; Gortan-Carlin, Ivana-Paula ; Krajnović, Aleksandra
Izvornik
CroDiM (2584-7236) 5
(2022), 1;
123-136
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
alat u nastavi glazbe, digitalna tehnologija u kulturi, gamifikacija, glazbena pedagogija, glazbeno-scenski oblik, iskustveni marketing, interaktivni modeli u kulturi, nove korisničke generacije, storytelling.
(tools in music teaching, digital technology in culture, gamification, music pedagogy, musical-scenic form, experiential marketing, interactive models in culture, new user generations, storytelling)
Sažetak
U ovom radu obrađeno je do sada slabo istraživano područje obogaćivanja korisničkog iskustva u kulturnim djelatnostima uz korištenje digitalne tehnologije. Ciljna skupina u razmatranju su mladi, kao skupina koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i 'prirodno' joj pripada, dok se istovremeno ubrzano, i naizgled nepovratno, udaljuje od kulturnih događaja kao što su klasična glazba – opera, koncerti, balet i drugo. Autori u radu predlažu inovativni model koristeći saznanja prvenstveno iz četiriju osnovnih područja: glazbe, pedagogije, informatike i 'iskustvenog marketinga'. Pritom se služe spajanjem dvaju koncepata: storytellinga – naracije koja zapravo predstavlja klasični model privlačenja pažnje i edukacije uz snažan psihološki učinak (primjerice, pričanje bajki) i gamifikacije kao novog koncepta kojim se korisnika privlači uz pomoć igre i interaktivnog sučelja. Model iznesen u radu odnosi se na prikaz opere kao glazbeno-scenskog djela i razrađen je na nekoliko razina – od prikaza radnje i likova opere kroz digitalne kanale do interaktivnog uključivanja korisnika u operu u virtualnoj stvarnosti te mogućnosti da sudionici – igrači - mogu sami mijenjati tijek događaja i sudbine likova u operi, glazbenom i literarnom kreativnošću. Model zahtijeva daljnje razrade te upućuje na znanstveni diskurs, a može poslužiti kao izvrstan alat u glazbenoj pedagogiji, digitalnom marketingu u kulturi i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP.01.2021.07 - Mladi i ekonomija iskustva - nova paradigma i inovativni poslovni modeli (MLADCI) (Krajnović, Aleksandra) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak