Pregled bibliografske jedinice broj: 1152290
Uloga nostalgije u poticanju angažiranosti potrošača u digitalnom okruženju
Uloga nostalgije u poticanju angažiranosti potrošača u digitalnom okruženju // Proceedings of 27th CROMAR Congress: Let the Masks Fall - New Consumer in Business and Research / Leko Šimić, M. (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 153-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1152290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga nostalgije u poticanju angažiranosti potrošača
u digitalnom okruženju
(The role of nostalgia in encouraging consumer
engagement in the digital environment)
Autori
Kolak, Ana-Marija ; Horvat, Sandra ; Fudurić, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Proceedings of 27th CROMAR Congress: Let the Masks Fall - New Consumer in Business and Research
/ Leko Šimić, M. - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 153-169
ISBN
978-953-253-184-8
Skup
27th CROMAR Congress Let the masks fall: New consumer in business and research (CROMAR 2021)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.09.2021. - 24.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Društveni mediji, nostalgija, apel na nostalgiju, angažiranost potrošača, marketinška komunikacija, marketing sadržaja
(Social media, nostalgia, nostalgic appeal, consumer engagement, marketing communication, content marketing)
Sažetak
Cilj rada: Društveni mediji omogućuju intenzivnu komunikaciju i stvaranje odnosa s potrošačima zbog čega su postali neizostavan dio marketinških programa. Sve je teže doprijeti do potrošača koji imaju manje vremena, a u svakom su trenutku okruženi brojnim podražajima i informacijama, no istraživanja pokazuju da značajan dio vremena provode na društvenim medijima. Kako bi privukli pažnju potrošača od poduzeća se očekuje da dosegnu i približe se potrošaču na nove načine te im ponude vrijednosti i sadržaj koji će ih zainteresirati i zadržati. Tu se kao jedan od pristupa sve učestalije koristi nostalgija koja se kroz usmjerenost na emocije pokazala kao velik potencijal u stvaranju veza s potrošačima. Stoga se u ovom se radu nastoji istražiti uloga nostalgičnih i modernih sadržaja u poticanju angažiranosti potrošača u kontekstu društvenih medija. Metodologija: Provedeno je kvantitativno istraživanje analizom sadržaja objava na službenoj Facebook stranici Jamnice kao marke koja je u 2018. godini aktivno koristila apel na nostalgiju u svojim objavama, kombinirajući ih s objavama modernog sadržaja. Rezultati: Rezultati istraživanja pokazuju da u usporedbi s objavama modernog sadržaja, objave s apelom na nostalgiju potiču veću angažiranost potrošača te su takve objave uspješnije po broju sviđanja, komentara i dijeljenja na društvenim mrežama. Naime, korisnici se rado prisjećaju prošlih događaja koji u njima bude emocije pa ih stoga i rado ističu i dijele s drugima. Zaključak: Rezultati upućuju na to da apel na nostalgiju može izazvati visoku angažiranost potrošača na društvenim medijima. Upravo stoga, u situacijama kada je to primjereno poduzeća bi trebala koristiti apel na nostalgiju kao taktiku koja pozitivno utječe na ponašanje potrošače, podsjećajući ih na bogatu tradiciju marke i predstavljajući je kao neizostavan dio njihovih života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb