Pregled bibliografske jedinice broj: 1152246
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja potrošača // 6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021) : Book of Papers / Gregurec, Iva (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2021. str. 155-164 (poster, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1152246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost neuroekonomije u razumijevanju ponašanja
potrošača
(The importance of neuroeconomics in understanding
consumer behavior)
Autori
Golemac, Zrinka ; Pavlić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021) : Book of Papers
/ Gregurec, Iva - Varaždin : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2021, 155-164
Skup
6th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2021)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
neuroekonomija ; klasična ekonomska teorija ; emocije ; ponašanje potrošača ; donošenje odluka
(neuroeconomics ; classical economic theory ; emotions ; behavior consumer ; decision making)
Sažetak
Neuroekonomija je suvremeno multidisciplinarno područje znanosti, a proizašlo je iz zajedničkog rada neuroznanstvenika, psihologa i ekonomista. Naime, postojeća klasična ekonomska teorija zastupa stav da je tijekom donošenja odluka, posebice odluka o kupnji, rezultat ponašanja potrošača u pravilu racionalan odabir i maksimiziranje potrošačeve osobne korisnosti. Međutim, praksa je pokazala da ponašanje potrošač tijekom donošenja odluka o kupnji nije racionalno zbog prisutnosti emocija. Istaknuta spoznaja u potpunosti je potvrdila činjenicu da čovjek nije racionalno biće i da tijekom donošenja odluka njime ne upravlja isključivo razum, nego i emocije, te je ujedno nametnula i potrebu pojačanih istraživanja o ponašanju potrošača i uvođenju neuroloških aspekata. Primarni cilj ovog rada je pružiti teoretski pregled odabranih metoda, nalaza i implikacija ponašanja potrošača u području neuroekonomije. Jasno je da je upravo neuroekonomija iz temelja izmijenila način na koji funkcionira ekonomija općenito, a posebice kako potrošači donose odluke. Temeljem stečenih spoznaja razvidno je da će u skoroj budućnosti upravo neuroekonomija i njezina istraživanja o ponašanju potrošača postati grana ekonomskih istraživanja čiji će rezultati nalaziti primjenu u pokušaju da se bolje razumije ljudsko ponašanje u procesima odlučivanja, za potrebe zaštite potrošača i posebice za potrebe socijalne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku