Pregled bibliografske jedinice broj: 1152141
Digitalizacija kao imperativ javne uprave
Digitalizacija kao imperativ javne uprave // Zbornik radova 9. MEĐUNARODNA KONFERENCIJA "Razvoj javne uprave" VEVU 2019. / Belaj, Ivan ; Vajda, Halak, Željka ; Horvat, Božidar (ur.).
Vukovar, 2019. str. 159-172 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1152141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizacija kao imperativ javne uprave
(Digitalization as an Imperative of Public
Administration)
Autori
Ružić, Vlatka ; Petrovčić, Lucija ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 9. MEĐUNARODNA KONFERENCIJA "Razvoj javne uprave" VEVU 2019.
/ Belaj, Ivan ; Vajda, Halak, Željka ; Horvat, Božidar - Vukovar, 2019, 159-172
ISBN
978-953-7734-29-9
Skup
9. međunarodna konferencija "Razvoj javne uprave"
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 23.05.2019. - 24.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
javna uprava, e-uprava, e-građanin, e-usluge, informacijska i komunikacijska tehnologija, Centar dijeljenih usluga, državna digitalna infrastruktura, jedinstveno upravno mjesto, civilno društvo, međusektorska suradnja, razvijenost, obrazovanje.
(public administration, e-government, e-citizen, e-services, information and communication technology, Center for Associations, state digital Infrastructure, single administrative Position, civil society, cross-sectoral cooperation, development, education)
Sažetak
S tendencijom kompleksnijih usluga e-uprave uz nužnost popularizacije postojećih mogućnosti u pogledu stvaranja funkcionalne javne uprave, u ovom će se radu na sažet i pregledan način analizirati razina kojom se građani služe jednostavnim sustavom e-građanina u podizanju javnih isprava u e- obliku (podizanje rodnog lista, potvrde o nekažnjavanju, e- novorođenče, e-MZO..) te dati prijedlog permanentnim aktivnostima potrebne razine sustava komunikacije s tijelima javne vlasti putem informacijske i komunikacijske tehnologije javne uprave, kao i koji su kapaciteti lokalnih jedinica u smislu tehnološkog unaprjeđenja. Budući da je sukladno nacionalnom programu reformi (2019.), do kraja travnja 2020., kroz projekt uspostave Centra dijeljenih usluga (II. faza), predviđeno da će se 50 institucija uključiti u tzv. Centar dijeljenih usluga, ovim će se radom pobliže objasniti krajnji cilj sustava koji će obuhvatiti cijelu državnu digitalnu infrastrukturu uspostavom jedinstvenog strateškog, odnosno upravnog mjesta te pokušati ponuditi rješenja efikasnije provedbe i primjene implementacije među samim korisnicima civilnog društva međusektorskom suradnjom uz analizu korisnika kao glavnog aktera navedenog procesa u izgradnji svijesti o inherentnosti predmetne primjene. Također, u radu će biti detaljno analizirana komparacija e-usluga s klasičnim upravnim postupkom ishođenja javnih isprava u pogledu ekonomičnosti, racionalizacije i svrsishodnosti tehnološkog unaprjeđenja kako za korisnika tako i za javnopravno tijelo. Uz primjere e-Poslovanja, e-Usluga, e-Pristojba, e/m –Potpisa i e/m –Pečata, e-Planova, e-Registara poslovnih planova, e-Inspekcije pokušati će se ponuditi adekvatan model prilagodbe u pogledu nejednake razvijenosti i rascjepkanosti jedinica lokalne samouprave temeljem permanentne uloge obrazovnog sustava bez kojeg domaće gospodarstvo ne može zadržati ni trenutnu razinu razvijenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru