Pregled bibliografske jedinice broj: 1151930
POTICANJE RAZVOJA NEVERBALNIH OBLIKA KOMUNIKACIJE KOD DJECE S DOWN SINDROMOM
POTICANJE RAZVOJA NEVERBALNIH OBLIKA KOMUNIKACIJE KOD DJECE S DOWN SINDROMOM // Zbornik sažetaka 12. kongresa Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / Kos, Renata ; Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2018. str. 75-76 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1151930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POTICANJE RAZVOJA NEVERBALNIH OBLIKA KOMUNIKACIJE
KOD
DJECE S DOWN SINDROMOM
(ENCOURAGING THE DEVELOPMENT OF NON-VERBAL FORMS OF
COMMUNICATION FOR CHILDREN WITH DOWN SYNDROME)
Autori
Rebrović Čančarević, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka 12. kongresa Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Kos, Renata ; Bukvić, Zlatko - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2018, 75-76
ISBN
978-953-58871-2-6
Skup
12. međunarodni kongres „Suvremeno poimanje i identitet edukacije i rehabilitacije“
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 05.04.2018. - 07.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razvoj komunikacije, znakovni jezik, Down sindrom
(development of communication, sign language, Down syndrome)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati jedan od oblika augmentativne komunikacije kod djece s Down sindromom vrtičke i školske dobi. Prema mnogim autorima, djeca s Down sindromom prolaze iste etape razvoja govora kao i djeca urednog razvoja, no znatno sporije te se dulje zadržavaju na određenim stupnjevima razvoja istog. Upravo iz razloga što djeca s Down sindromom otežano usvajaju govorni jezik te često izražavaju frustraciju zbog nemogućnosti jasne dvosmjerne komunikacije potrebno je uvesti neverbalne oblike komunikacije, poput znakovnog jezika. Važno je naglasiti kako upotreba znakovnog jezika neće usporiti ili zaustaviti razvoj verbalnog govora, već će, dapače poslužiti kao stup podrške djetetu s Down sindromom u daljnjem razvoju svih oblika komunikacije. Vodeći se navedenim, u ovom radu prikazana su dva različita primjera iz prakse. S dječakom S.B. (5) program znakovnog jezika započeo se provoditi tijekom njegove druge godine života, dok se s dječakom E.A.(13) program započeo provoditi tijekom njegove dvanaeste godine života. Cilj provedbe programa znakovnog jezika kod dječaka S.B.(5) bio je potaknuti razvoj verbalnog govora te izbjeći razvoj frustracije zbog nemogućnosti adekvatnog izražavanja vlastitih potreba, dok kod učenika E.A. (13) cilj provedbe programa bio je potaknuti dijete na izražavanje osnovnih potreba (piće i hrana). U oba slučaja provedba programa znakovnog jezika pokazala se kao učinkovito sredstva u realizaciji navedenih ciljeva rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti