Pregled bibliografske jedinice broj: 1151864
Prikaz edukacijsko rehabilitacijskog programa za djecu s višestrukim teškoćama u razvoju pri Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka
Prikaz edukacijsko rehabilitacijskog programa za djecu s višestrukim teškoćama u razvoju pri Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka // Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / Bukvić, Zlatko (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016. str. 76-76 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1151864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz edukacijsko rehabilitacijskog programa za
djecu s
višestrukim teškoćama u razvoju pri Centru za
odgoj i obrazovanje Rijeka
(REPRESENTATION OF EDUCATION AND REHABILITATION
PROGRAM FOR
CHILDREN WITH SEVERE DIFFICULTIES IN DEVELOPMENT
AT CENTRE FOR
EDUCATION – RIJEKA)
Autori
Rebrović Čančarević, Maja ; Kovačić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Bukvić, Zlatko - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016, 76-76
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca s višestrukim teškoćama u razvoju, bazična perceptivno-motorička stimulacija, edukacijsko-rehabilitacijski programi
(children with severe difficulties in development, basic perceptive motor stimulation, educational and rehabilitation programs)
Sažetak
Školske godine 2003./04. na školovanje u Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka uključeno je dvanaestero učenika s višestrukim teškoćama u razvoju – teže i teške intelektualne teškoće s tjelesnom invalidnošću i drugim utjecajnijim teškoćama u razvoju. Do navedene školske godine djeca s višestrukim teškoćama u razvoju nisu bila obuhvaćena školskim programom već su imala rješenja o trajnoj njezi i skrbi te iz tog razloga okvirnih nastavnih planova i programa, za navedenu populaciju, u Republici Hrvatskoj nije bilo. Preporuka nadležnog Ministarstva bila je uključivanje učenika s većim teškoćama u razvoju u odgojno obrazovne postupke prema Programu odgoja i obrazovanja za djecu i mladež s umjerenom i težom mentalnom retardacijom (Glasnik, br. IV, 1996.) s promijenjenim predmetnim područjima. Kako se navedeni program pokazao sadržajno neprimjeren potrebama i sposobnostima djece, dopunjen je Programom bazične perceptivno-motoričke stimulacije (Fakultet za defektologiju, Zagreb, 1997.) i to kroz pet odgojno-obrazovnih područja: motorika, spoznaja, komunikacija, socijalizacija i emocionalni razvoj te briga o sebi. U Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka navedeni program se provodi prema dva osnovna modela, samostalno te u suradnji sa Centrom za rehabilitaciju – Fortica. Kroz jedanaest godina provođenja navedenog programa u Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka, Program za učenike s teškim intelektualnim teškoćama – višestrukim većim teškoćama u razvoju pokazao se kao pogodan i vrlo primjenjiv za djecu i mladež s tom vrstom i stupnjem teškoća kronološke dobi od 7 – 21 godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti