Pregled bibliografske jedinice broj: 1151707
Sviranje ritamskih udaraljki u dječjem vrtiću
Sviranje ritamskih udaraljki u dječjem vrtiću, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1151707 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sviranje ritamskih udaraljki u dječjem vrtiću
(Playing rhythmic percussion in kindergarten)
Autori
Bešlić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
13.10
Godina
2021
Stranica
32
Mentor
Nikolić, Lidija
Ključne riječi
dijete, glazba, glazbeni odgoj, ritam, ritamske sposobnosti, ritamske udaraljke, sviranje
(child, music, music education, rhythm, rhythmic abilities, rhythmic percussion, playing)
Sažetak
Glazbeni odgoj u dječjem vrtiću obuhvaća niz glazbenih aktivnosti kao što su pjevanje, sviranje, slušanje glazbe, glazbene igre i dječje glazbeno stvaralaštvo. Zadaci glazbenog odgoja su ponajprije pobuditi interes za glazbu, razvijati slušnu radoznalost, pobuditi želju za sudjelovanjem u glazbenim aktivnostima, njegovati i razvijati dječji glas, stvoriti prilike za emocionalno doživljavanje glazbe te razvijati glazbene sposobnosti djeteta. Ritamske sposobnosti djece razvijaju se vrlo rano. Fetus već oko trećeg tromjesečja trudnoće može čuti, procesuirati i zapamtiti glazbene obrasce zvukove. Razvoj ritamskih sposobnosti ovisi o biološkim odrednicama, kulturi u kojoj dijete odrasta te glazbenom obrazovanju. Vježbanje ritma pozitivno utječe na glazbeni razvoj djeteta, ali i na kognitivni, socio-emocionalni i psihomotorni razvoj. Razvoj ritamskih sposobnosti ostvaruje se kroz različite oblike aktivnosti: govorom, brojalicom, igrom ritmovima (razne igre ritamskim motivima, ritamska pratnja pjesmi te sviranje na ritamski predložak). Za ostvarenje ideje da djeca sama izvode i stvaraju glazbu putem sviranja na ritamskim udaraljkama posebno je zaslužan Carl Orff te njegova pedagogija Schulwerk u kojoj je oživjela ideja elementarne glazbe (spajanje plesa, pokreta i govora). Orff je prilagodio udaraljke dječjim psihomotornim sposobnostima te su one time vrlo pogodne djeci za rukovanje i ostvarivanje zvuka. Sviranjem na ritamskim udaraljkama djeca imaju priliku slobodno stvarati odnosno glazbeno se izraziti te se postiže dječja zainteresiranost i uključivanje u glazbene aktivnosti. Uz ritamske udaraljke dječjeg instrumentarija, sviranje se može postići tjeloglazbom i različitim udaraljkama koje su napravljene od raznog materijala. Djecu se s udaraljkama upoznaje postupno kako bi djeca usvojila naziv i karakteristike zvuka pojedine udaraljke. U provođenju aktivnosti sviranja na udaraljkama važno je prije svega pravilno demonstrirati rukovanje udaraljkama i način na koji se postiže zvuk.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(mentor)