Pregled bibliografske jedinice broj: 1151648
Umjetničko djelo kao polazište za razvoj dijalektike kritičkog i kreativnog mišljenja
Umjetničko djelo kao polazište za razvoj dijalektike kritičkog i kreativnog mišljenja // ACE - 2nd International Arts and Creativity in Education Conference Zagreb
Zagreb, Hrvatska, 2020. (predavanje, međunarodna recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1151648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničko djelo kao polazište za razvoj
dijalektike kritičkog i kreativnog mišljenja
(Artwork as a starting point for the development of
critical and creative opinion)
Autori
Skender, Lana ; Blažević, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
ACE - 2nd International Arts and Creativity in Education Conference Zagreb
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
likovna umjetnost ; ljudsko tijelo ; problemska nastava ; umjetničko djelo
(human body ; problem-solving approach ; visual art ; work of art)
Sažetak
Nacionalnom reformom kurikuluma kritičko i kreativno mišljenje istaknuti su kao ključne kompetencije za svakodnevni život. Kritičko mišljenje je argumentirani oblik mišljenja koji se temelji na logici zdravog razuma te se oslanja na učenje ispravnog rasuđivanja, aktivno usvajanje sadržaja i refleksivni pristup životu. Zajedno s kreativnim mišljenjem, koje uključuje generiranje novih ideja ili rekombiniranje poznatih elemenata u nove sintagme nudeći vrijedno rješenje problema, prepoznato je kao glavni čimbenik suvremenog obrazovanja. Iako ih je poželjno poticati kroz sva područja umjetnička djela su posebno poticajna za razvijanje dijalektike kritičkog i kreativnog kroz individualnu refleksiju na problem. Umjetnička djela nastaju kreativnim radom, ali i pokazuju kritički odnos spram likovnog ili društvenog problema zbog čega se interpretacija umjetnosti i oslanja na otkrivanje procesa rada i ideje koju je autor ugradio u djelo. Umjetničko djelo zbog toga može biti izvrsno polazište za treniranje kritičko-kreativne refleksije, sposobnosti koja se dalje može koristiti u životu na raznim područjima. Stvaranje kritičko-kreativnog nastavnog koncepta počinje formiranjem problemske teme s umjetničkim djelima koja su dovoljno intrigantna za razmišljanje. Nakon istraživanja i rasprave radi se kreativan rad u kojem se iskazuje kritički odnos prema temi. Kritičko-kreativni koncept objašnjen je na problemskoj temi propisanoj novim Predmetnim kurikulumom likovne kulture i likovne umjetnosti: Tijelo kao objekt – Ljudsko tijelo u umjetnosti i reklami. Korištenje ljudskog tijela u reklamama često je usmjereno prijenosu društvenih obrazaca i konzumerističkih ideala ljepote dok se u nekim umjetničkim djelima ti ideali kritički propituju. Zbog takvih različitih pristupa i bliskosti s našim svakodnevnim iskustvima tema ljudskog tijela je pogodna za poticanje kritičkog mišljenja ali i za poticanje kreativnosti kroz alternativne kombinirane tehnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti