Pregled bibliografske jedinice broj: 1151582
ULOGA ODGOJITELJA U RAZVOJU KOMPETENCIJA I SAMOPOUZDANJA DJETETA S NARUŠENIM ODNOSIMA U OBITELJI
ULOGA ODGOJITELJA U RAZVOJU KOMPETENCIJA I SAMOPOUZDANJA DJETETA S NARUŠENIM ODNOSIMA U OBITELJI, 2021. (ostalo).
CROSBI ID: 1151582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA ODGOJITELJA U RAZVOJU KOMPETENCIJA I SAMOPOUZDANJA DJETETA S NARUŠENIM ODNOSIMA U OBITELJI
(THE ROLE OF EDUCATORS IN THE DEVELOPMENT OF COMPETENCES AND SELF-CONFIDENCE OF CHILDREN WITH DISORDERS IN THE FAMILY)
Autori
Andrić, Marija
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2021
Ključne riječi
obitelj, roditelji, kompetencije, socijalno biće, odgojitelj
(family, parents, competencies, social being, educator)
Sažetak
Mjesto u kojem se osjeća sigurnost, ljubav i privrženost naziva se obitelj. Struktura i uloga obitelji promjenama je doživjela transformaciju iz tradicionalne u suvremenu. Obitelj više nema strukturu isključivo potpune obitelji. Danas postoje i nepotpune roditeljske obitelji, razvedene obitelji s razdvojenom djecom, adoptirane obitelji i obitelji koju čine osobe istog spola. Događaji unutar obitelji i promjene u poimanju iste, za djecu prve i najvažnije zajednice u životu, utjecali su na socioemocionalni razvoj i ponašanje djeteta, ali i na razvoj kompetencija. Život svakog pojedinca ispunjen je paletom emocija. Osjećaji sreće, tuge, straha i ljutnje svakodnevno se isprepliću. Ponekad odrasli nisu u mogućnosti interpretirati vlastite emocije i ponašanja, a posebno djeca koja tek upoznaju svijet oko sebe. Na putu shvaćanja i upoznavanja sebe i vlastitih emocija, prihvaćanja narušenih obiteljskih odnosa i promjena unutar obitelji, odgojitelji imaju važnu ulogu. Odgojitelji su osobe koje djecu mogu upoznati s promjenama i problemima koji im se događaju, svojom profesionalnom ulogom unaprijediti razvoj kompetencija i samopouzdanja djeteta. Osim profesionalne uloge odgojitelja prema djeci, odgojitelj treba svoje kompetencije predstaviti i roditeljima. Partnerstvo između roditelja i odgojitelja međusobno se gradi i temelji se na uzajamnom povjerenju i poštovanju. Potrebno je ulagati trud i vrijeme u izgradnju kvalitetnih partnerskih odnosa koji će doprinijeti odgojno-obrazovnoj ustanovi, odgojitelju, djetetu i roditeljima. Glavni je cilj ovog preglednog rada istaknuti ulogu i načine na koje odgojitelji mogu razvijati samopouzdanje i kompetencije kod djece s narušenim odnosima u obiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu