Pregled bibliografske jedinice broj: 1151345
Akademska čestitost studenata – preduvjet gospodarskog razvoja
Akademska čestitost studenata – preduvjet gospodarskog razvoja // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 14 (2020), 149-182 doi:10.21857/m3v76te4ny (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1151345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademska čestitost studenata – preduvjet gospodarskog razvoja
(Students’ Academic Honesty – a Prerequisite for the Economic Development)
Autori
Kiralj, Rudolf
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 14
(2020);
149-182
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
indeksi socioekonomskog razvoja ; korelacija ; studentsko nepoštenje ; provjera znanja ; prepisivanje na ispitu ; plagiranje ; vremenski ovisni trendovi
(indices of socioeconomic development ; correlation ; student dishonesty ; knowledge test ; exam cheating ; plagiarism ; time-depending trends)
Sažetak
Studentsko poštenje ključan je element akademske čestitosti, s obzirom na to da udio visokoobrazovanih osoba stalno raste. Studenti su buduća pokretačka snaga društva, dio su populacije koja će bitno utjecati na cjelokupno društvo i njegov socioekonomski razvoj, uključujući i mlađe generacije. U radu je analizirano osam skupova podataka o konstantnom porastu studentskog nepoštenja u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu, Švedskoj i svijetu kao cjelini, s tendencijom naglog skoka u posljednja dva desetljeća. Situacija u Hrvatskoj uspoređena je s tim trendovima, iz podataka koji su dobiveni intenzivnim pretraživanjem raznih literaturnih i internetskih izvora te nekih procjena. Dobiveni su indeksi studentskog nepoštenja: prosječno (IC0) i maksimalno (IC1) prepisivanje na ispitima te prosječan (IP0) i maksimalan (IP1) plagijarizam. Indeksi uglavnom prate svjetske trendove, a u zadnja dva desetljeća imaju alarmantno visoke prosječne postotke studenata uključenih u nepoštene radnje: 64% (IC0), 76% (IC1), 33% (IP0) i 77% (IP1). Sakupljeni su i procijenjeni podaci za pet socioekonomskih indeksa: BDP (bruto domaći proizvod po stanovniku), HDI (indeks ljudskog razvoja), GII (globalni inovacijski indeks), CPI (indeks percepcije korupcije) i EI (edukacijski indeks). Uteženom korelacijom i regresijom utvrđeno je da su IC0, IC1, IP0 i IP1 različiti indeksi, da IP0 i IP1 slabo koreliraju s vremenom i socioekonomskim varijablama zbog nedovoljno podataka o studentskom plagiranju, a da IC0 i IC1 visoko koreliraju s vremenom, GDP, HDI i EI. IC0 i IC1 skromno padaju zadnjih nekoliko godina, a IP0 i IP1 ne pokazuju nikakav pad. Ovisnost IC0 i IC1 o GDP, HDI i EI predočuju dvije sigmoidne krivulje, s manjim skokom oko 1980. i s većim oko 2010. godine. Društvena uvjetovanost studentskog nepoštenja i njegova porasta znači kulturu koju treba mijenjati, od kulture profita, konkurencije i uspjeha u kulturu znanja i odgovornosti, s istaknutim socijalnim i moralnim komponentama sociekonomskog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus