Pregled bibliografske jedinice broj: 1151314
Diferencirane škole u Republici Hrvatskoj : prikaz izvannastavnih aktivnosti u školskom kurikulumu
Diferencirane škole u Republici Hrvatskoj : prikaz izvannastavnih aktivnosti u školskom kurikulumu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 67 (2021), 1; 145-157 doi:.org/10.32903/zs.67.1.10 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1151314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diferencirane škole u Republici Hrvatskoj : prikaz
izvannastavnih
aktivnosti u školskom kurikulumu
(Gender-differentiated schools in the republic of
croatia: an overview of extracurricular activities
in the school curriculum)
Autori
Maras, Andrej
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 67
(2021), 1;
145-157
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Diferencirane škole, izvannastavne aktivnosti, Nacionalne kurikulum, školski kurikulum
(extracurricular activities, gender-differentiated schools, National Curriculum, school curriculuml Curr)
Sažetak
U teorijskom polazištu rad donosi značajke i specifičnosti izvannastavnih aktivnosti uz prethodno terminološko određenje Nacionalnog okvirnog kurikuluma, školskog kurikuluma te prikaza odgojno – obrazovnog djelovanja diferenciranih škola u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je studijem dokumentacije školskih kurikuluma za školsku godinu 2020./2021. Osnovne škole „Ružičnjak“ i Osnovne škole „Lotrščak“ spoznati raznolikost ponude izvannastavnih aktivnosti različitih odgojno-obrazovnih područja kurikuluma. Analizirale su se izvannastavne aktivnosti namijenjene učenicima 1. – 8. razreda. Dobiveni rezultati pokazuju kako je najzastupljenije odgojno – obrazovno područje u obje škole prema brojnosti ponude izvannastavnih aktivnosti umjetničko područje. Rezultati analize školskog kurikuluma Osnovne škole „Ružičnjak“ ukazuju kako potom slijedi društveno – humanističko odgojno – obrazovno područje, tehničko, jezično te tjelesno i zdravstveno odgojno – obrazovno područje. Uvid u školski kurikulum Osnovne škole „Lotrščak“ govori nam kako potom slijede izvannastavne aktivnosti unutar tjelesno i zdravstvenog odgojno – obrazovnog područja, jezičnog, prirodoslovnog te tehničko i informatičkog odgojno – obrazovnog područja. Struktura ponude izvannastavnih aktivnosti Osnovne škole „Ružičnjak“ govori nam kako ne postoji niti jedna izvannastavna aktivnost unutar matematičkog i prirodoslovnog područja dok Osnovna škola „Lotrščak“ školskim kurikulumom ne planira niti jednu izvannastavnu aktivnost unutar matematičkog odgojno – obrazovnog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski