Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1150999

Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja


Mikulec, Alenka; Vuić, Božica; Franc, Vendi
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja // X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
Osijek, Hrvatska, 2021. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1150999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja
(Pre-service primary education teachers’ attitudes about reading and reading strategies)

Autori
Mikulec, Alenka ; Vuić, Božica ; Franc, Vendi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
čitanje, metakognitivne strategije čitanja, poučavanje strategija čitanja, primarno obrazovanje
(reading, metacognitive reading strategies, teaching reading strategies, primary education)

Sažetak
Svekolike promjene koje neumitno zahvaćaju suvremeno društvo odražavaju se i na učenje i poučavanje. U kontekstu ovih promjena, čitanje kao jedna od četiriju jezičnih djelatnosti još uvijek je temeljni način primanja informacija u svrhu akademskog postignuća, ali i u svrhu zabave, opuštanja i svojevrsnog bijega od stvarnosti. Stoga je provedeno istraživanje imalo za cilj utvrditi čitalačke navike ispitanika, njihove stavove o informalnim i neformalnim oblicima razvijanja čitalačkih vještina, strategijama čitanja i poučavanju strategija čitanja. Istraživanjem, koje je provedeno online, obuhvaćeno je N=109 studenata integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Osnovni instrument istraživanja bio je polustrukturirani anonimni upitnik koji se sastoji od tri dijela. Prvi dio upitnika sadrži pitanja o stavovima prema čitanju i čitalačkim navikama budućih učitelja, drugi dio je prilagođeni upitnik o metakognitivnim strategijama čitanja (SORS, Mokhtari i Sheorey, 2002 ), a treći dio upitnika odnosio se na moguću primjenu metakognitivnih strategija u poučavanju čitanja. Analizom dobivenih podataka utvrđeno je da većina ispitanika ima pozitivan stav prema čitanju i smatra da se čitačke vještine usvajaju i u informalnom i neformalnom okruženju. Također je ustanovljeno kako bi se većina ispitanih studenata pri poučavanju čitanja koristila istim strategijama čitanja koje i sami najčešće upotrebljavaju pri čitanju. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da bi poticanje primjene strategija čitanja tijekom studija vjerojatno rezultiralo i češćom primjenom tih strategija u kontekstu poučavanja čitanja u primarnom obrazovanju, a što bi posljedično moglo imati pozitivne učinke na čitalačku pismenost mlađih generacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vendi Franc (autor)

Avatar Url Alenka Mikulec (autor)

Avatar Url Božica Vuić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mikulec, Alenka; Vuić, Božica; Franc, Vendi
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja // X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
Osijek, Hrvatska, 2021. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Mikulec, A., Vuić, B. & Franc, V. (2021) Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja. U: X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju.
@article{article, author = {Mikulec, Alenka and Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2021}, pages = {---}, keywords = {\v{c}itanje, metakognitivne strategije \v{c}itanja, pou\v{c}avanje strategija \v{c}itanja, primarno obrazovanje}, title = {Stavovi budu\'{c}ih u\v{c}itelja u primarnom obrazovanju o \v{c}itanju i strategijama \v{c}itanja}, keyword = {\v{c}itanje, metakognitivne strategije \v{c}itanja, pou\v{c}avanje strategija \v{c}itanja, primarno obrazovanje}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mikulec, Alenka and Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2021}, pages = {---}, keywords = {reading, metacognitive reading strategies, teaching reading strategies, primary education}, title = {Pre-service primary education teachers’ attitudes about reading and reading strategies}, keyword = {reading, metacognitive reading strategies, teaching reading strategies, primary education}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font