Pregled bibliografske jedinice broj: 1150999
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o čitanju i strategijama čitanja // X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
Osijek, Hrvatska, 2021. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1150999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi budućih učitelja u primarnom obrazovanju o
čitanju i strategijama čitanja
(Pre-service primary education teachers’ attitudes
about reading and reading strategies)
Autori
Mikulec, Alenka ; Vuić, Božica ; Franc, Vendi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
X. međunarodni skup Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
čitanje, metakognitivne strategije čitanja, poučavanje strategija čitanja, primarno obrazovanje
(reading, metacognitive reading strategies, teaching reading strategies, primary education)
Sažetak
Svekolike promjene koje neumitno zahvaćaju suvremeno društvo odražavaju se i na učenje i poučavanje. U kontekstu ovih promjena, čitanje kao jedna od četiriju jezičnih djelatnosti još uvijek je temeljni način primanja informacija u svrhu akademskog postignuća, ali i u svrhu zabave, opuštanja i svojevrsnog bijega od stvarnosti. Stoga je provedeno istraživanje imalo za cilj utvrditi čitalačke navike ispitanika, njihove stavove o informalnim i neformalnim oblicima razvijanja čitalačkih vještina, strategijama čitanja i poučavanju strategija čitanja. Istraživanjem, koje je provedeno online, obuhvaćeno je N=109 studenata integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Osnovni instrument istraživanja bio je polustrukturirani anonimni upitnik koji se sastoji od tri dijela. Prvi dio upitnika sadrži pitanja o stavovima prema čitanju i čitalačkim navikama budućih učitelja, drugi dio je prilagođeni upitnik o metakognitivnim strategijama čitanja (SORS, Mokhtari i Sheorey, 2002 ), a treći dio upitnika odnosio se na moguću primjenu metakognitivnih strategija u poučavanju čitanja. Analizom dobivenih podataka utvrđeno je da većina ispitanika ima pozitivan stav prema čitanju i smatra da se čitačke vještine usvajaju i u informalnom i neformalnom okruženju. Također je ustanovljeno kako bi se većina ispitanih studenata pri poučavanju čitanja koristila istim strategijama čitanja koje i sami najčešće upotrebljavaju pri čitanju. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da bi poticanje primjene strategija čitanja tijekom studija vjerojatno rezultiralo i češćom primjenom tih strategija u kontekstu poučavanja čitanja u primarnom obrazovanju, a što bi posljedično moglo imati pozitivne učinke na čitalačku pismenost mlađih generacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti