Pregled bibliografske jedinice broj: 115095
Rječnik - što nam otkriva odabir?
Rječnik - što nam otkriva odabir? // XVII. savjetovanja Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Zagreb, Hrvatska; Opatija, Hrvatska, 2003. (plenarno, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 115095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rječnik - što nam otkriva odabir?
(Vocabulary - what does the choice of words reveal?)
Autori
Kovačević, Melita ; Vancaš, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
XVII. savjetovanja Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska; Opatija, Hrvatska, 16.05.2003. - 17.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
leksički razvoj; višejezičnost; jezični razvoj
(lexical development; plurilinguism; lenguage development)
Sažetak
U novije doba snaga globalizacije omogućava sve više kontakata među ljudima različitih kultura pa tako i sve veći broj djece zahvaljujući višejezičnome inputu usvajaju dva, pa i tri jezika. Mogućnost višejezičnoga odgoja nameće roditeljima pitanja ispravnosti odabira: jedan jezik ili više njih ; koji jezik - materinski jezik (ako nije jezik sredine) ili jezik sredine ; tko, koje i kakve jezične paradigme treba nuditi djetetu, u kojoj dobi i na koji način. Brojna objašnjenja višejezičnosti usmjerena su k ustroju teorija ovoga fenomena, ali i davanju praktičnih smjernica koje bi pomogle osobama u situacijama višejezičnosti. Klinička (praktična) pitanja višejezičnoga razvoja najčešće su usmjerena na "mjerljive" komponente, pri čemu se najviše polemizira oko rezultata ispitivanja rječnika i morfosintakse. Ovi su nas razlozi potakli na istraživanje čiji je cilj raščlamba rezultata testa rječnika primijenjenoga u jednojezične (hrvatski materinski jezik) i dvojezične djece (hrvatski i talijanski) polaznika prvih razreda redovnih osnovnih škola. Nastojat ćemo ustanoviti postoje li razlike na zadacima odabira riječi između jednojezične i dvojezične djece te ako takve razlike postoje, koji su leksički odabiri karakteristični za pojedinu skupinu djece. Nastojat ćemo utvrditi što uvjetuje odabir sa stajališta jednojezičnosti i dvojezičnosti, odnosno ostalih primijenjenih varijabla. Prikupljeni podaci poslužit će argumentiranju odabira jednoga odnosno dva jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Veterinarska medicina, Demografija, Filologija