Pregled bibliografske jedinice broj: 1150895
Čemu bioetika u odgoju i obrazovanju?
Čemu bioetika u odgoju i obrazovanju? // 19. Lošinjski dani bioetike. Studentska bioetička radionica Bioetika, odgoj i obrazovanje / Jurić, Hrvoje ; Defrančeski, Jan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2021. str. 91-92 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1150895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čemu bioetika u odgoju i obrazovanju?
(Why Bioethics in Upbringing and Education?)
Autori
Škerbić, Matija Mato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
19. Lošinjski dani bioetike. Studentska bioetička radionica Bioetika, odgoj i obrazovanje
/ Jurić, Hrvoje ; Defrančeski, Jan - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2021, 91-92
Skup
Studentska bioetička radionica "Bioetika, odgoj i obrazovanje"
Mjesto i datum
Veli Lošinj, Hrvatska, 10.10.2021. - 13.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čemu, bioetika, odgoj, obrazovanje
(why, bioethics, upbringing, education)
Sažetak
U prvom dijelu, autor će ponuditi argumentaciju za pitanje čemu filozofija u odgoju i obrazovanju. Iznijet će šest (grupa) argumenata koje naziva: 1) argument kritičkog i reflektivnog mišljenja ; 2) argument rješavanja problema ; 3) argument kreativnog i dizajniranog mišljenja ; 4) argument donošenja odluka, odn. argumentacije i protuargumentacije ; 5) argument ljudskog procvata i potrage za smislom ; 6) argument životnih vrjednota. U drugom dijelu, kao nastavak i nadogradnju, autor će iznijeti četiri (grupe) argumen(a)ta za odgovor na pitanje čemu bioetika u odgoju i obrazovanju: 1) argument orijentacije ; 2) argument odgovornosti ; 3) argument bioetičkog senzibiliteta ; 4) argument aktivnog djelovanja. Naposljetku, autor će upozoriti na filozofijske temelje i uporišta bioetike te konvergentnu narav dviju neraskidivo povezanih disciplina ili područja. Njihovu ulogu za i u životu pojedinaca unutar svakodnevice označene bio-tehnološkim i STEM inovacijama, autor nalazi presudnom. Ta se uloga najjasnije i najočitije razotkriva i obistinjuje upravo unutar odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)