Pregled bibliografske jedinice broj: 1150785
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive // Knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1150785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive
(Gender inequality and discrimination in schools - students' perspective)
Autori
Kamenov, Željka ; Mehulić, Jasmina ; Huić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb, 2021, 39-39
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rodna diskriminacija ; rodna ravnopravnost ; promicanje rodne jednakosti u školskom okruženju ; percepcija nastavničkog ponašanja i rodnih stavova
(gender discrimination ; gender equality ; promoting gender equality in a school context ; perceived teachers' behavior and gender attitudes)
Sažetak
Suvremena istraživanja rodnih stavova i stereotipa pokazuju kako su nastavnici/e i učenici/e eksplicitno egalitarni. Unatoč tome, u školama su još uvijek prisutne razlike u očekivanjima i postupcima prema učenicima i učenicama, koje se objašnjavaju djelovanjem rodnih stereotipa na nesvjesnoj, automatskoj razini. Cilj projekta #mi možemo jednako je povećati svijest o rodnoj ravnopravnosti, rodnim stereotipima i rodnoj diskriminaciji kod učenika osnovnih i srednjih škola te njihovih učitelja i nastavnika. U okviru projekta provedeno je anketno istraživanje u kojem je sudjelovalo 402 učenika i učenica 7. i 8. razreda osnovnih škola i svih razreda srednjih škola iz četiri županije. Ispitana je sklonost diskriminiranju na temelju spola, iskustva rodne diskriminacije u školi, zastupljenost i oblici učeničkog ponašanja usmjerenog smanjivanju rodne neravnopravnosti te percepcija nastavničkih ponašanja i stavova. Nalazi pokazuju da su mladići doživjeli više rodne diskriminacije od strane nastavnika/ca dok su djevojke češće doživljavale diskriminaciju od strane vršnjaka. Djevojke su više zainteresirane za temu rodne ravnopravnosti od mladića i više od mladića percipiraju da ih nastavnici i nastavnice potiču da argumentirano izraze svoje mišljenje vezano uz ravnopravnost žena i muškaraca, da se nastavnici i nastavnice jednako odnose prema mladićima i djevojkama u razredu, te smatraju da je važno poticati rodnu ravnopravnost. Djevojke su sklonije u situacijama kada netko koristi pogrdne/uvredljive izraze i prema ženama i prema muškarcima izraziti svoje neodobravanje. Djevojke su sklonije i aktivnom sudjelovanju u aktivnostima usmjerenima na ravnopravnost muškaraca i žena. Unatoč tome, djevojke se gotovo ne razlikuju u sklonosti rodno diskriminirajućem ponašanju od svojih kolega. Dobiveni nalazi mogu poslužiti kao osnova za provođenje intervencija u obrazovnom sustavu, kako bi zadovoljstvo i uspjeh učenika i učenica odgovarali njihovim stvarnim sposobnostima i mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb