Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1150785

#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive


Kamenov, Željka; Mehulić, Jasmina; Huić, Aleksandra
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive // Knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1150785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive
(Gender inequality and discrimination in schools - students' perspective)

Autori
Kamenov, Željka ; Mehulić, Jasmina ; Huić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb, 2021, 39-39

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rodna diskriminacija ; rodna ravnopravnost ; promicanje rodne jednakosti u školskom okruženju ; percepcija nastavničkog ponašanja i rodnih stavova
(gender discrimination ; gender equality ; promoting gender equality in a school context ; perceived teachers' behavior and gender attitudes)

Sažetak
Suvremena istraživanja rodnih stavova i stereotipa pokazuju kako su nastavnici/e i učenici/e eksplicitno egalitarni. Unatoč tome, u školama su još uvijek prisutne razlike u očekivanjima i postupcima prema učenicima i učenicama, koje se objašnjavaju djelovanjem rodnih stereotipa na nesvjesnoj, automatskoj razini. Cilj projekta #mi možemo jednako je povećati svijest o rodnoj ravnopravnosti, rodnim stereotipima i rodnoj diskriminaciji kod učenika osnovnih i srednjih škola te njihovih učitelja i nastavnika. U okviru projekta provedeno je anketno istraživanje u kojem je sudjelovalo 402 učenika i učenica 7. i 8. razreda osnovnih škola i svih razreda srednjih škola iz četiri županije. Ispitana je sklonost diskriminiranju na temelju spola, iskustva rodne diskriminacije u školi, zastupljenost i oblici učeničkog ponašanja usmjerenog smanjivanju rodne neravnopravnosti te percepcija nastavničkih ponašanja i stavova. Nalazi pokazuju da su mladići doživjeli više rodne diskriminacije od strane nastavnika/ca dok su djevojke češće doživljavale diskriminaciju od strane vršnjaka. Djevojke su više zainteresirane za temu rodne ravnopravnosti od mladića i više od mladića percipiraju da ih nastavnici i nastavnice potiču da argumentirano izraze svoje mišljenje vezano uz ravnopravnost žena i muškaraca, da se nastavnici i nastavnice jednako odnose prema mladićima i djevojkama u razredu, te smatraju da je važno poticati rodnu ravnopravnost. Djevojke su sklonije u situacijama kada netko koristi pogrdne/uvredljive izraze i prema ženama i prema muškarcima izraziti svoje neodobravanje. Djevojke su sklonije i aktivnom sudjelovanju u aktivnostima usmjerenima na ravnopravnost muškaraca i žena. Unatoč tome, djevojke se gotovo ne razlikuju u sklonosti rodno diskriminirajućem ponašanju od svojih kolega. Dobiveni nalazi mogu poslužiti kao osnova za provođenje intervencija u obrazovnom sustavu, kako bi zadovoljstvo i uspjeh učenika i učenica odgovarali njihovim stvarnim sposobnostima i mogućnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Mehulić (autor)

Avatar Url Željka Kamenov (autor)

Avatar Url Aleksandra Huić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kamenov, Željka; Mehulić, Jasmina; Huić, Aleksandra
#mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive // Knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Kamenov, Ž., Mehulić, J. & Huić, A. (2021) #mi možemo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u školskom okruženju iz učeničke perspektive. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Kamenov, \v{Z}eljka and Mehuli\'{c}, Jasmina and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {39-39}, keywords = {rodna diskriminacija, rodna ravnopravnost, promicanje rodne jednakosti u \v{s}kolskom okru\v{z}enju, percepcija nastavni\v{c}kog pona\v{s}anja i rodnih stavova}, title = {\#mi mo\v{z}emo jednako – Prisutnost rodne neravnopravnosti i diskriminacije u \v{s}kolskom okru\v{z}enju iz u\v{c}eni\v{c}ke perspektive}, keyword = {rodna diskriminacija, rodna ravnopravnost, promicanje rodne jednakosti u \v{s}kolskom okru\v{z}enju, percepcija nastavni\v{c}kog pona\v{s}anja i rodnih stavova}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kamenov, \v{Z}eljka and Mehuli\'{c}, Jasmina and Hui\'{c}, Aleksandra}, year = {2021}, pages = {39-39}, keywords = {gender discrimination, gender equality, promoting gender equality in a school context, perceived teachers' behavior and gender attitudes}, title = {Gender inequality and discrimination in schools - students' perspective}, keyword = {gender discrimination, gender equality, promoting gender equality in a school context, perceived teachers' behavior and gender attitudes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font