Pregled bibliografske jedinice broj: 1150710
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE, 2018., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split
CROSBI ID: 1150710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI
ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG
USPJEHA U STUDENATA MEDICINE
(THE CORRELATION OF COGNITIVE AND PSYCHOMOTOR
PERFORMANCE ON THE CRD TEST SERIES AND ACADEMIC
ACHIEVEMENT IN MEDICAL STUDENTS)
Autori
Škugor, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Split
Datum
25.07
Godina
2018
Stranica
55
Mentor
Pavlinac Dodig, Ivana
Ključne riječi
Kognicija ; Psihomotoričke sposobnosti ; Neuropsihološki testovi ; Akademski uspjeh ; Studenti medicine
(Cognition ; Psychomotor performance ; Neuropsychological tests ; Academic success ; Medical students)
Sažetak
Cilj istraživanja: Cilj ovog istraživanja je utvrditi postoji li povezanost između kognitivnih i psihomotornih sposobnosti ispitanih testovima CRD serije i akademskog uspjeha u studenata medicine, te procijeniti razlike u akademskom uspjehu i kognitivnim sposobnostima muškaraca i žena. Materijali i metode: U ovom istraživanju sudjelovalo je 270 ispitanika, 89 muškaraca i 181 žena, dobi između 20 i 25 godina. Ispitanici su rješavali tri reprezentativna testa CRD serije koji se temelje na kronometriji, i to od najjednostavnijih do najsloženijih: CRD311 (test diskriminacije položaja svjetlosnog signala), CRD411 (test kompleksne psihomotorne koordinacije) i CRD11 (test rješavanja jednostavnih aritmetičkih operacija). Od rezultata postignutim na testovima analizirani su ukupno vrijeme rješavanja testa (UKT), najkraće vrijeme rješavanja jednog zadatka (MinT), medijan vremena za rješavanje zadataka (MedT), ukupni balast (UB), početni balast (SB ; izgubljeno vrijeme u prvoj polovici testa), završni balast (EB ; izgubljeno vrijeme u drugoj polovici testa), te broj pogrešaka na testu (BrPog). Ispisi ocjena temeljem kojih je računat akademski uspjeh studenata prikupljeni su iz studentske referade. Rezultati: Postoji korelacija između akademskog uspjeha i rezultata postignutih na testu CRD11 na način da je bolji akademski uspjeh povezan s kraćim UKT-om (r = -0, 13, P = 0, 037), kraćim izgubljenim vremenom tijekom rješavanja testa (UB: r = -0, 15, P = 0, 017 i SB: r = -0, 16, P = 0, 011) i manjim BrPog-a (r = -0, 2, P = 0, 001). Na testu CRD411, postojala je statistički značajna pozitivna korelacija između akademskog uspjeha i MinT-a (r = 0, 13, P = 0, 026). Muškarci su imali bolje rezultate na svim korištenim testovima CRD serije: bili su brži i manje su vremena gubili tijekom rješavanja testova, te su imali manje pogrešaka. S druge strane, žene su imale bolji sveukupni prosjek ocjena na kraju studija nego muškarci (4, 20 ± 0, 33 s vs. 4, 11 ± 0, 35 s, P = 0, 047), te bolje akademske uspjehe u ukupno 2 pretklinička i 13 kliničkih predmeta. Zaključak: Ovo istraživanje pokazalo je da postoji povezanost između akademskog uspjeha i kognitivnih sposobnosti studenata medicine. Studenti koji su imali veću mentalnu izdržljivost, veću stabilnost i bolju pozornost tijekom rješavanja zadataka testa CRD11, koji mjeri konvergentno razmišljanje i opću sposobnost djelovanja u problemskim situacijama, su imali bolji akademski uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti