Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1150710

POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE


Škugor, Ante
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE, 2018., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split


CROSBI ID: 1150710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE
(THE CORRELATION OF COGNITIVE AND PSYCHOMOTOR PERFORMANCE ON THE CRD TEST SERIES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN MEDICAL STUDENTS)

Autori
Škugor, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Split

Datum
25.07

Godina
2018

Stranica
55

Mentor
Pavlinac Dodig, Ivana

Ključne riječi
Kognicija ; Psihomotoričke sposobnosti ; Neuropsihološki testovi ; Akademski uspjeh ; Studenti medicine
(Cognition ; Psychomotor performance ; Neuropsychological tests ; Academic success ; Medical students)

Sažetak
Cilj istraživanja: Cilj ovog istraživanja je utvrditi postoji li povezanost između kognitivnih i psihomotornih sposobnosti ispitanih testovima CRD serije i akademskog uspjeha u studenata medicine, te procijeniti razlike u akademskom uspjehu i kognitivnim sposobnostima muškaraca i žena. Materijali i metode: U ovom istraživanju sudjelovalo je 270 ispitanika, 89 muškaraca i 181 žena, dobi između 20 i 25 godina. Ispitanici su rješavali tri reprezentativna testa CRD serije koji se temelje na kronometriji, i to od najjednostavnijih do najsloženijih: CRD311 (test diskriminacije položaja svjetlosnog signala), CRD411 (test kompleksne psihomotorne koordinacije) i CRD11 (test rješavanja jednostavnih aritmetičkih operacija). Od rezultata postignutim na testovima analizirani su ukupno vrijeme rješavanja testa (UKT), najkraće vrijeme rješavanja jednog zadatka (MinT), medijan vremena za rješavanje zadataka (MedT), ukupni balast (UB), početni balast (SB ; izgubljeno vrijeme u prvoj polovici testa), završni balast (EB ; izgubljeno vrijeme u drugoj polovici testa), te broj pogrešaka na testu (BrPog). Ispisi ocjena temeljem kojih je računat akademski uspjeh studenata prikupljeni su iz studentske referade. Rezultati: Postoji korelacija između akademskog uspjeha i rezultata postignutih na testu CRD11 na način da je bolji akademski uspjeh povezan s kraćim UKT-om (r = -0, 13, P = 0, 037), kraćim izgubljenim vremenom tijekom rješavanja testa (UB: r = -0, 15, P = 0, 017 i SB: r = -0, 16, P = 0, 011) i manjim BrPog-a (r = -0, 2, P = 0, 001). Na testu CRD411, postojala je statistički značajna pozitivna korelacija između akademskog uspjeha i MinT-a (r = 0, 13, P = 0, 026). Muškarci su imali bolje rezultate na svim korištenim testovima CRD serije: bili su brži i manje su vremena gubili tijekom rješavanja testova, te su imali manje pogrešaka. S druge strane, žene su imale bolji sveukupni prosjek ocjena na kraju studija nego muškarci (4, 20 ± 0, 33 s vs. 4, 11 ± 0, 35 s, P = 0, 047), te bolje akademske uspjehe u ukupno 2 pretklinička i 13 kliničkih predmeta. Zaključak: Ovo istraživanje pokazalo je da postoji povezanost između akademskog uspjeha i kognitivnih sposobnosti studenata medicine. Studenti koji su imali veću mentalnu izdržljivost, veću stabilnost i bolju pozornost tijekom rješavanja zadataka testa CRD11, koji mjeri konvergentno razmišljanje i opću sposobnost djelovanja u problemskim situacijama, su imali bolji akademski uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivana Pavlinac Dodig (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dabar.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Škugor, Ante
POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE, 2018., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split
Škugor, A. (2018) 'POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}kugor, Ante}, year = {2018}, pages = {55}, keywords = {Kognicija, Psihomotori\v{c}ke sposobnosti, Neuropsiholo\v{s}ki testovi, Akademski uspjeh, Studenti medicine}, title = {POVEZANOST KOGNITIVNIH I PSIHOMOTORNIH SPOSOBNOSTI ISPITANIH TESTOVIMA CRD SERIJE I AKADEMSKOG USPJEHA U STUDENATA MEDICINE}, keyword = {Kognicija, Psihomotori\v{c}ke sposobnosti, Neuropsiholo\v{s}ki testovi, Akademski uspjeh, Studenti medicine}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}kugor, Ante}, year = {2018}, pages = {55}, keywords = {Cognition, Psychomotor performance, Neuropsychological tests, Academic success, Medical students}, title = {THE CORRELATION OF COGNITIVE AND PSYCHOMOTOR PERFORMANCE ON THE CRD TEST SERIES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN MEDICAL STUDENTS}, keyword = {Cognition, Psychomotor performance, Neuropsychological tests, Academic success, Medical students}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font