Pregled bibliografske jedinice broj: 1150689
Iz Svetog Dominika u Strossmayerovu galeriju i natrag: fragmenti rukopisnih knjiga iz dubrovačkog dominikanskog samostana
Iz Svetog Dominika u Strossmayerovu galeriju i natrag: fragmenti rukopisnih knjiga iz dubrovačkog dominikanskog samostana // Dominikanci na hrvatskim prostorima 1221. - 2021.
Dubrovnik, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1150689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iz Svetog Dominika u Strossmayerovu galeriju i
natrag: fragmenti rukopisnih knjiga iz dubrovačkog
dominikanskog samostana
(From Saint Dominic to the Strossmayer Gallery and
back: fragments of manuscripts from Dominican
monastery in Dubrovnik)
Autori
Ferenčak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dominikanci na hrvatskim prostorima 1221. - 2021.
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 24.09.2021. - 25.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU ; dominikanski samostan, Dubrovnik ; iluminirani rukopisi ; provenijencija umjetnina ; Ivan Kukuljević Sakcinski
(The Strossmayer Gallery of Old Masters of the Croatian Academy of Sciences and Arts ; Dominican monastery, Dubrovnik ; illuminated manuscripts ; provenance of artworks ; Ivan Kukuljević Sakcinski)
Sažetak
Dubrovački je samostan sv. Dominika, u skladu s poslanjem dominikanskoga reda, tijekom stoljeća formirao bogatu knjižnicu u kojoj se nalazi vrijedna rukopisna i (rana) tiskana građa. Unatoč čuvanju u okrilju reda, ta kulturno-povijesna pisana baština nije izbjegla kidanju i izrezivanju stranica, praksi osobito povezanoj sa kolekcionarskim nakanama 19. stoljeća koje su niz knjiga ostavile okrnjenima. U domaćoj sredini uz ovakve se načine prikupljanja rukopisa vezuje još uvijek nedostatno istražena aktivnost Ivana Kukuljevića Sakcinskog koji je tijekom druge polovine 19. stoljeća prikupio bogatu zbirku umjetnina i još bogatiju knjižnicu. Vrijedni rukopisi, listine i stare tiskane knjige koje je prikupio u svojim sakupljačkim kampanjama duž jadranske obale iz njegove su knjižnice dospjele u više baštinskih institucija u kojima se i danas čuvaju: Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu u Zagrebu, Knjižnicu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Arhiv Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti… Iz Kukuljevićeve ostavštine nekoliko djela zaprimljeno je i u Strossmayerovu galeriju starih majstora HAZU, među kojima su i fragmenti dvaju srednjovjekovnih rukopisa iz dubrovačkog samostana. Fragmenti su već krajem 19. stoljeća našli svoje mjesto u stalnom postavu Strossmayerove galerije, a nakon više desetljeća izlaganja, sredinom 20. stoljeća vraćeni su u Dubrovnik. Izlaganjem su razmotrene provenijencija, transferi i sudbina ovih fragmenata te su analizirane iluminacije objedinjenoga kodeksa "Summa confessorum".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Napomena
Ovaj je rad financirala Hrvatska zaklada za znanost projektom IP-2020-02-1356 Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResearch).
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2020-02-1356 - Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResear) (Dulibić, Ljerka, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Ivan Ferenčak
(autor)