Pregled bibliografske jedinice broj: 1150553
Razlike u roditeljskim procjenama simptoma ADHD-a pri primjeni različitih mjernih instrumenata
Razlike u roditeljskim procjenama simptoma ADHD-a pri primjeni različitih mjernih instrumenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1150553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u roditeljskim procjenama simptoma ADHD-a
pri primjeni različitih mjernih instrumenata
(Differences in parental assessments of ADHD symptoms
when using different measurement instruments)
Autori
Manojlović ; Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
14.10
Godina
2021
Stranica
35
Mentor
Velki, Tena
Ključne riječi
mjerni instrumenti ; osnovnoškolska djeca ; roditeljske procjene ; simptomi ADHD-a
(measurement instruments ; primary school children ; parental assessments ; ADHD symptoms)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada bio provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene simptoma ADHD-a pri primjeni različitih mjernih instrumenata. U istraživanju je sudjelovao 101 roditelj iz tri osnovne škole čije dijete pohađa jedan od četiri niža razreda osnovne škole, od čega je bilo 92 majke (91, 1%) i 9 očeva (8, 9%). Raspon dobi djece za koju su se odnosile procjene u ponašanju je od 6 do 12 ili više godina, od čega je 51, 5% dječaka i 48, 5% djevojčica. Roditelji su popunili Listu simptoma prema DSM-V (APA, 2014), Conneri ljestvice za roditelje (Kocijan Hercigonja, 1997) i Listu simptoma Američke psihijatrijske udruge (APA, 2017). Utvrđeno je kako ne postoji značajna razlika u prevalenciji ADHD-a prema roditeljskoj procjeni pri primjeni Liste simptoma prema DSM-V i Conneri ljestvica za roditelje. Međutim, statistički značajna razlika u prevalenciji ADHD-a utvrđena je pri primjeni Liste simptoma prema DSM-V u odnosu na Listu simptoma Američke psihijatrijske udruge. Isti rezultati, odnosno, statistički značajna razlika utvrđena je i pri primjeni Conneri ljestvica za roditelje u odnosu na Listu simptoma Američke psihijatrijske udruge. Dakle, roditelji su procijenili veći broj djece s dijagnozom ADHD-a pri primjeni Liste simptoma Američke psihijatrijske udruge, nego pri primjeni Liste simptoma prema DSM-V i Conneri ljestvica za roditelje. Možemo zaključiti kako su kriteriji za dijagnozu ADHD-a prema Listi simptoma Američke psihijatrijske udruge blaži nego u druga dva navedena instrumenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek