Pregled bibliografske jedinice broj: 1150433
Subjektivna dobrobit djece - kakvu su ulogu imali krizni događaji 2020. godine?
Subjektivna dobrobit djece - kakvu su ulogu imali krizni događaji 2020. godine? // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1150433 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subjektivna dobrobit djece - kakvu su ulogu imali
krizni događaji 2020. godine?
(Children's subjective wellbeing - what was the role
of crisis events in 2020?)
Autori
Sušac, Nika ; Rajhvajn Bulat, Linda ; Ajduković, Marina ; Vejmelka, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
subjektivna dobrobit, pandemija, kriza, djeca
(subjective wellbeing, pandemic, crisis, children)
Sažetak
Subjektivna dobrobit djece obuhvaća kognitivnu i afektivnu evaluaciju vlastitog života. Krizni događaji poput potresa 2020. godine i pandemije koronavirusa imali su velik utjecaj na promjene u svakodnevnim životima odraslih i djece, što se može odraziti i na njihovu subjektivnu dobrobit. U Hrvatskoj je 2019. godine u sklopu međunarodnog projekta provedeno istraživanje subjektivne dobrobiti djece te je ono ponovljeno u školskoj godini 2020./2021. s učenicima iz istih odjeljenja. U radu će bit prikazani podaci prikupljeni od učenika 4. i 6. razreda 10 osnovnih škola iz Zagreba i Zagrebačke županije. U prvom valu istraživanja sudjelovalo je 611 učenika, a u drugom njih 466. Korišten je instrumentarij iz međunarodnog projekta: Children’s Worlds skala subjektivne dobrobiti za ispitivanje kognitivnog aspekta subjektivne dobrobiti, Children’s Worlds skala pozitivnih i negativnih afekata za ispitivanje ugodnog i neugodnog raspoloženja, Children’s Worlds skala psihološke subjektivne dobrobiti te niz čestica za ispitivanje različitih aspekata i iskustava tijekom COVID-19 pandemije. Rezultati su pokazali kako se preko 60% učenika osjeća zaštićeno od korona virusa, no gotovo 50% ih je prilično zabrinuto da će se njima bliska osoba zaraziti, 24% da će njihova obitelj imati manje novaca, a 40% da će njihov razred ili škola preći na nastavu na daljinu. Kada usporedimo dva vala, u prvom valu su učenici bili češće u ugodnom, a rjeđe u neugodnom raspoloženju te su tada imali bolje odnose u obitelji. Također su bili optimističniji oko stvari koje bi im se mogle dogoditi kasnije u životu i zadovoljniji time koliko se osjećaju sigurno. S druge strane, u velikom broju indikatora subjektivne dobrobiti nije bilo značajnih razlika. Dobiveni rezultati bit će raspravljeni u kontekstu promjena i stabilnosti u subjektivnoj dobrobiti djece uslijed kriznih događaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Ajduković
(autor)
Nika Sušac
(autor)
Lucija Vejmelka
(autor)
Linda Rajhvajn Bulat
(autor)