Pregled bibliografske jedinice broj: 1150248
„Naučimo pravilno razdvajati otpad“ ekološka radionica za djecu predškolske dobi
„Naučimo pravilno razdvajati otpad“ ekološka radionica za djecu predškolske dobi // Zbornik sažetaka 10. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2021. / Book of Abstracts 10th Symposium with International Participation „Kopački rit: Past, Present, Future“ / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija (ur.).
Osijek: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2021. str. 68-69 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1150248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Naučimo pravilno razdvajati otpad“ ekološka
radionica za djecu predškolske dobi
("Let us learn how to properly separate waste"
ecological workshop for preschool children)
Autori
Grcić, Maja ; Bogut, Irella ; Nedić, Ljubica ; Kišmartin, Irena ; Popović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2021. / Book of Abstracts 10th Symposium with International Participation „Kopački rit: Past, Present, Future“
/ Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija - Osijek : Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2021, 68-69
Skup
10. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem: Kopački rit - jučer, danas, sutra = 10th Symposium with International Participation: Kopački rit - past, present, future
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2021. - 01.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
radionica, recikliranje, gospodarenje otpadom, održivi razvoj, otpad
(workshop, recycling, waste management, sustainable development, waste)
Sažetak
Otpad i njegovo zbrinjavanje predstavljaju globalni problem suvremenog društva jer kapaciteti naše Zemlje su ograničeni pa su i mogućnosti prirodnog apsorbiranja otpada sve manje. Ispravno postupanje s otpadom i njegovo adekvatno razdvajanje imaju velike potencijale poput očuvanja prirodnih potencijala i resursa, smanjenje zagađenja te pretvaranje otpada u izvor energije. U suprotnom, zanemarimo li potencijal otpada, osnovne potrebe živih bića za pitkom vodom, čistim zrakom i sigurnom hranom biti će ugroženi. Zbog toga je važno s ekološkim odgojem započeti već u najranijem djetinjstvu. Djecu je najbolje educirati kroz igru gdje će oni praktično i spontano moći usvajati nova znanja, a upravo su radionice oblik rada kroz koji će dijete interaktivno učiti i razvijati senzibilitet za određene probleme, u ovome slučaju probleme vezane uz okoliš u kojem odrastaju. Cilj provedenih radionice bio je podizanje ekološke svijesti djece predškolske dobi i studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti te promoviranje održivog načina života. Djeca su aktivno sudjelovala u radionici pokazujući visoku razinu znanja te zbog toga zaključujemo da je važno djecu educirati od najranije dobi kako bi izrasli u osviještene i k održivom razvoju usmjerene pojedince. Aktivnosti usmjerene na zaštitu prirode uvijek prvenstveno treba provoditi na otvorenom prostoru (poučavanje u prirodi za prirodu) ; tako i zaštićena područja prirode (Park prirode Kopački rit) su idealni prostori za radionice o zbrinjavanju otpada. Odgoj je dugotrajan proces čije rezultate ne možemo vidjeti odmah, već će se pravo stanje stvari vidjeti tek kroz godine odrastanja generacija koje su odgajane za održivi razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline), Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek