Pregled bibliografske jedinice broj: 1150062
Šumski dječji vrtići u Hrvatskoj i Danskoj
Šumski dječji vrtići u Hrvatskoj i Danskoj // Zbornik sažetaka 10. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2021. / Book of Abstracts 10th Symposium with International Participation „Kopački rit: Past, Present, Future“ / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija (ur.).
Osijek: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2021. str. 18-19 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1150062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šumski dječji vrtići u Hrvatskoj i Danskoj
(Forest kindergartens in Croatia and Denmark)
Autori
Antunović, Matea ; Bogut, Irella ; Mlinarević, Vesnica ; Popović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2021. / Book of Abstracts 10th Symposium with International Participation „Kopački rit: Past, Present, Future“
/ Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Vereš, Marija - Osijek : Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2021, 18-19
Skup
10. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem: Kopački rit - jučer, danas, sutra = 10th Symposium with International Participation: Kopački rit - past, present, future
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2021. - 01.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
šumski dječji vrtić, šumska pedagogija, održivi razvoj, predškolski odgoj u Danskoj, predškolski odgoj u Hrvatskoj
(forest kindergarten, forest pedagogy, sustainable development, preschool education in Denmark, preschool education in Croatia)
Sažetak
Klimatske promjene i suvremeni ekološki problemi najviše su uzrokovani načinom ekonomskog rasta razvijenih zemalja. Urbanizacijom su se smanjile zelene površine. Održivi je razvoj od aktualnog problema prerastao u imperativ razvoja suvremene civilizacije. Budući da se vrijednosti, stavovi i obrasci ponašanja usvajaju u najranijoj životnoj dobi, upravo je to trenutak kada odgoj i obrazovanje za održivi razvoj treba početi. Šuma je izuzetna i zdrava lokacija za učenje koja omogućava osjetilna iskustva, puno više nego drugi ekosustavi potiče sposobnost promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije među djecom, a šumski dječji vrtići idealno su mjesto iskustvenog učenja. U radu su predstavljeni šumski dječji vrtići u Danskoj i Hrvatskoj, analizirane su prednosti i nedostaci ovih dječjih vrtića u odnosu na konvencionalne dječje vrtiće. U radu su dane smjernice implementacije sadržaja šumske pedagogije u radu s djecom predškolske dobi. Uočeno je kako šumski dječji vrtići djeci predškolske dobi pružaju mogućnost dužeg boravka u prirodi. Izraženiji su pozitivni učinci na dječji psihofizički razvoj u odnosu na konvencionalne vrtiće. U šumskim dječjim vrtićima zastupljeniji su sadržaji ekološkog odgoja čime djeca dobivaju i bolje temelje za održiv način života. Šumski dječji vrtići nedovoljno su zastupljeni u Republici Hrvatskoj u odnosu na Dansku i općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek