Pregled bibliografske jedinice broj: 1149982
Nastava glazbene kulture u primarnom obrazovanju u nordijskim zemljama i Republici Hrvatskoj
Nastava glazbene kulture u primarnom obrazovanju u nordijskim zemljama i Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 1149982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbene kulture u primarnom obrazovanju u
nordijskim zemljama i Republici Hrvatskoj
(MUSIC TEACHING IN PRIMARY EDUCATION IN THE NORDIC
COUNTRIES AND THE REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Anđal, Katarina-Dina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
14.09
Godina
2021
Stranica
56
Mentor
Doc.dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje učitelja, nastava glazbene kulture, primarno obrazovanje, učitelji glazbene kulture
(music teachers, music teaching, primary education, teacher education in music)
Sažetak
Nastava glazbene kulture je obavezan nastavni predmet u primarnom obrazovanju u svim zemljama Europe. Cilj ovoga rada je prikazati i napraviti usporedbu nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju u nordijskim zemljama (Norveška, Švedska, Finska, Danska i Island) i Republici Hrvatskoj. U ovome radu će se prikazati i usporediti: kako je osmišljen sustav primarnog obrazovanja, je li predmet glazbene kulture samostalan ili u okviru nekog područja, kolika je propisana godišnja satnica glazbene kulture, koji tipovi učitelja izvode nastavu glazbene kulture, koja su nastavna područja prisutna u kurikulumu glazbene kulture, koliko traje studij za učitelja primarnog obrazovanja te koliko je ECTS bodova namijenjeno glazbenim predmetima na učiteljskom studiju. Utvrdilo se da se nastava glazbene kulture u većini zemalja izvodi kao samostalan predmet, da neke zemlje imaju propisanu godišnju satnicu dok ostale zemlje imaju mogućnost samostalno organizirati satnicu nastave glazbene kulture te da je u nastavi glazbene kulture zastupljen tzv. „kombinirani model” u kojem su podjednako prisutna sva područja u nastavi. Nastavu glazbene kulture izvode tri tipova učitelja: učitelji primarnog obrazovanja koji izvode nastavu iz većina predmeta, učitelji primarnog obrazovanja sa specijalizacijom u području glazbene kulture i predmetni učitelji glazbene kulture. Analizirajući studijske programe za učitelja primarnog obrazovanja, zaključuje se da završetkom studija učitelji u Hrvatskoj i Finskoj stječu glazbeno obrazovanje koje bi trebalo biti dostatno za izvođenje nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju, ali oni se često osjećaju nedovoljno osposobljenima. No, u nordijskim zemljama, budući učitelji imaju mogućnost završiti specijalizaciju u području glazbe te tako biti bolje kvalificirani u poučavanju nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju. Dodatno obrazovanje u području glazbe daje budućem učitelju više samopouzdanja i jače glazbene vještine u izvođenju nastave glazbene kulture novim generacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)