Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1149961

Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza


Rogošić, Silvia; Baranović, Branislava; Josip, Šabić
Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 63-88 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1149961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza
(Application of ICT in the process of learning, teaching and evaluation in upper secondary vocational schools: qualitative analysis)

Autori
Rogošić, Silvia ; Baranović, Branislava ; Josip, Šabić

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 1; 63-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) ; konstruktivistička nastava, nastavnici, srednje strukovne škole, učenic

Sažetak
Tekst se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja o primjeni informacijsko- komunikacijske tehnologije (IKT) u srednjim strukovnim školama u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analizirani su intervjui s nastavnicima (N=29) i fokus grupe s učenicima srednjih strukovnih škola (6 grupa, N=48). Ispitivalo se s kojim ciljem i na koje načine nastavnici i učenici najčešće koriste IKT, što smatraju prednostima, a što nedostacima pri korištenju IKT-a u nastavne svrhe te koji su njihovi prijedlozi za unaprjeđenje primjene IKT-a u školi. U tekstu se također analizira je li primjena IKT-a u funkciji konstruktivističke nastave. Nalazi pokazuju da nastavnici koriste IKT gotovo svakodnevno, ali u nastavi i dalje dominiraju tradicionalne metode poučavanja. Prema mišljenju nastavnika, najčešće su prepreke za adekvatnu primjenu IKT-a u nastavi nedovoljna informatička opremljenost škola, zastarjeli školski kurikulumi te manjkavosti u formalnom obrazovanju, kao i u dodatnim edukacijama nastavnika koje ih ne pripremaju na prikladan način za primjenu IKT-a u nastavi. Osim navedenog, nastavnici ističu i nedostatak vremena te niske prihode zbog kojih često nisu motivirani za kompleksnije načine korištenja IKT-a u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rogošić, Silvia; Baranović, Branislava; Josip, Šabić
Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 63-88 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rogošić, S., Baranović, B. & Josip, Š. (2021) Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza. Metodički ogledi, 28 (1), 63-88.
@article{article, author = {Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia and Baranovi\'{c}, Branislava and Josip, \v{S}abi\'{c}}, year = {2021}, pages = {63-88}, keywords = {informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), konstruktivisti\v{c}ka nastava, nastavnici, srednje strukovne \v{s}kole, u\v{c}enic}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Primjena IKT-a u procesu u\v{c}enja, pou\v{c}avanja i vrednovanja u srednjim strukovnim \v{s}kolama: Kvalitativna analiza}, keyword = {informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), konstruktivisti\v{c}ka nastava, nastavnici, srednje strukovne \v{s}kole, u\v{c}enic} }
@article{article, author = {Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia and Baranovi\'{c}, Branislava and Josip, \v{S}abi\'{c}}, year = {2021}, pages = {63-88}, keywords = {informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), konstruktivisti\v{c}ka nastava, nastavnici, srednje strukovne \v{s}kole, u\v{c}enic}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Application of ICT in the process of learning, teaching and evaluation in upper secondary vocational schools: qualitative analysis}, keyword = {informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), konstruktivisti\v{c}ka nastava, nastavnici, srednje strukovne \v{s}kole, u\v{c}enic} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font