Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1149878

Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti


Skender, Lana
Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti, 2021., doktorska disertacija, Poslijediplomski interdisciplinarni studij Kulturologija, Osijek


CROSBI ID: 1149878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti
(Visual Culture as a New Paradigm of Teaching Visual Art)

Autori
Skender, Lana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Poslijediplomski interdisciplinarni studij Kulturologija

Mjesto
Osijek

Datum
11.10

Godina
2021

Stranica
274

Mentor
Purgar, Krešimir ; Dubovicki, Snježana

Ključne riječi
Delfi metoda, futurološke metode, kurikulum, likovna umjetnost, vizualna kultura
(Delphi method, futures studies, curriculum, arts, visual culture)

Sažetak
Potreba za promjenom paradigme poučavanja Likovne umjetnosti nastaje iz više razloga ; novih društvenih uvjeta u kojima dominira kultura slike ; promjena u umjetničkoj praksi koja se oslanja na postupke i estetiku popularne kulture ; potreba za razvijanjem vizualne pismenosti koja se tumači kao kulturološka i kritička vještina. Kultura komuniciranja slikom potaknula je nastajanje nove paradigme, zvane vizualna kultura, u kojoj se komunikacija, formiranje identiteta i prijenos društvenih obrazaca prenosi slikom. U takvim uvjetima vizualna pismenost se smatra jednom od elementarnih pismenosti, stoga se preporuča propisivanje važnog mjesta u nacionalnom kurikulumu . Iako je vizualna kultura interdisciplinarno područje u svjetskoj kurikulumskoj praksi je obično integrirana u vizualno umjetničko obrazovanje. Takav model razmatrat će se i u ovom doktorskom radu. Istraživanje je usmjereno teorijskim temeljima za promjenu paradigme te utvrđivanju postojećeg stanja s projekcijama budućnosti pomoću futuroloških metoda (metoda Analiza trenda, Delfi metoda, metoda Planiranje unazad). U istraživanju su postavljene četiri hipoteze koje su potvrđene osim u teoriji i mišljenjem eksperata prikupljenog Delfi metodom. Eksperti iz različitih područja su postigli konsenzus oko jedanaest zaključaka. Složili su se da je vizualna kultura važna za emotivni i kognitivni razvoj učenika te da treba biti integrirana u vizualno umjetničko obrazovanje. Istaknuli su potrebu za promjenom interpretativnih pristupa i sadržaja poučavanja. Jedino je naziv predmeta polučio podijeljena mišljenja jer je jedan ekspert iz područja metodike likovne kulture ostao pri mišljenju da se predmet treba preimenovati u Vizualnu kulturu, dok su se drugi složili oko naziva Likovna umjetnost i vizualna kultura kojeg i autorica doktorske disertacije smatra najprihvatljivijim rješenjem u okvirima važećeg obrazovnog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Lana Skender (autor)

Avatar Url Snježana Dubovicki (mentor)

Avatar Url Krešimir Purgar (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ds.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Skender, Lana
Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti, 2021., doktorska disertacija, Poslijediplomski interdisciplinarni studij Kulturologija, Osijek
Skender, L. (2021) 'Vizualna kultura kao nova paradigma poučavanja likovne umjetnosti', doktorska disertacija, Poslijediplomski interdisciplinarni studij Kulturologija, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Skender, Lana}, year = {2021}, pages = {274}, keywords = {Delfi metoda, futurolo\v{s}ke metode, kurikulum, likovna umjetnost, vizualna kultura}, title = {Vizualna kultura kao nova paradigma pou\v{c}avanja likovne umjetnosti}, keyword = {Delfi metoda, futurolo\v{s}ke metode, kurikulum, likovna umjetnost, vizualna kultura}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Skender, Lana}, year = {2021}, pages = {274}, keywords = {Delphi method, futures studies, curriculum, arts, visual culture}, title = {Visual Culture as a New Paradigm of Teaching Visual Art}, keyword = {Delphi method, futures studies, curriculum, arts, visual culture}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font