Pregled bibliografske jedinice broj: 1149860
Između standardnog varijeteta i lokalnih govora: jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju
Između standardnog varijeteta i lokalnih govora: jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju // Filologija : časopis Razreda za filološke znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, 76 (2021), 201-251 doi:https://dx..org/10.21857/y26kec4j89 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1149860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između standardnog varijeteta i lokalnih govora:
jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju
(Between the standard variety and local varieties:
Language
practices of elementary school children in
Makarska Coast)
Autori
Šimičić, Lucija ; Ćubelić, Marija
Izvornik
Filologija : časopis Razreda za filološke znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (0449-363X) 76
(2021);
201-251
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Makarsko primorje, upravljanje jezikom, formalno obrazovanje, jezične ideologije, standardni varijetet, lokalni govori
(Makarska Coast, language management, formal education, language ideologies, standard variety, local varieties)
Sažetak
U hrvatskom obrazovnom kontekstu poseban izazov predstavlja poučavanje hrvatskog standardnog varijeteta u neštokavskim sredinama u kojima se od djece očekuje ili ovladavanje dvama kodovima ili postupno prelaženje sa zavičajnog na standardni kod koji je od zavičajnoga nerijetko i vrlo udaljen na strukturnoj razini. Polazeći od ideje da jezičnu politiku čine jezične ideologije, prakse i upravljanje jezikom (Spolsky 2004, 2009), cilj je rada analizirati jezične prakse osnovnoškolaca u Makarskom primorju u formalnim i neformalnim domenama, posebno u školi i izvan nje, te utvrditi način na koji su jezične prakse povezane sa stavovima prema standardnom varijetetu i lokalnim govorima, odnosno koje su dominantne ideologije koje su makarski osnovnoškolci internalizirali i koje utječu na njihov stav prema lokalnom govoru, učestalost i kontekste njegove uporabe. Analiza jezičnih praksi osnovnoškolaca temelji se na materijalu prikupljenom tijekom terenskog istraživanja provedenog 2018. i 2019. godine u Makarskome primorju. Dio podataka prikupljen je sociolingvističkim upitnikom, a dio etnografskim istraživanjem koje je uključivalo i intervjuiranje nastavnika kao ključnih dionika u procesu upravljanja jezikom na lokalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-8448 - Govori Makarskoga primorja - dijakronija i sinkronija (GOMAPRIDISI) (Kurtović Budja, Ivana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Lucija Šimičić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus