Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 114976

Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik


Kuvač, Jelena; Cvikić, Lidija
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik // XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 114976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik
(Child language and standard language)

Autori
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.05.2003. - 17.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
dječji jezik; standardni jezik; jezični razvoj
(child`s language; standard language; language development)

Sažetak
Pred jezikoslovcima je još niz pitanja o vremenu (kada?) i načinu (kako?) usvajanja pojedinih sastavnica (što?) hrvatskoga jezika i njihovim obilježjima. Do odgovora možemo doći raščlambom korpusa dječjeg jezika, nastaloga snimanjem spontanoga dječjega govora ili provođenjem unaprijed osmišljenih ciljanih ispitivanja. U dječjem usvajanju jezika postoji nekoliko razvojnih stupnjeva, a krajnji je cilj jezičnoga razvoja postići jezičnu kompetenciju odrasloga izvornoga govornika. Prema tome, da bismo opisali građu, odnosno utvrdili obilježja dječjega jezika, potrebno je taj (polazni) idiom usporediti s ciljanim idiomom - jezikom odraslih izvornih govornika. Ovladavanje standardnim jezikom najviši je stupanj jezične kompetencije svakoga izvornoga govornika jer se njime mogu ispuniti sve komunikacijske potrebe i jedini je idiom podložan svjesnu normiranju, a time i određivanju otklona od norme. Stoga dječji jezik uspoređujemo s hrvatskim standardnim jezikom. No, je li to jedino, pravo i najbolje rješenje? Problem odnosa dječjega jezika i hrvatskoga standardnoga jezika kao polaznoga i ciljanoga idioma pojavio se u nizu psiholingvističkih istraživanja hrvatskoga jezika. U ovome ćemo radu na primjerima iz nekoliko ciljanih istraživanja i testova dječjega jezika pokušati osvijetliti ovaj problem i ponuditi smjernice za njegovo rješavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130438
0013002

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuvač, Jelena; Cvikić, Lidija
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik // XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Kuvač, J. & Cvikić, L. (2003) Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik. U: XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Kuva\v{c}, Jelena and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2003}, keywords = {dje\v{c}ji jezik, standardni jezik, jezi\v{c}ni razvoj}, title = {Peso, pesek i pas - dje\v{c}ji jezik i standardni jezik}, keyword = {dje\v{c}ji jezik, standardni jezik, jezi\v{c}ni razvoj}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuva\v{c}, Jelena and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2003}, keywords = {child`s language, standard language, language development}, title = {Child language and standard language}, keyword = {child`s language, standard language, language development}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font