Pregled bibliografske jedinice broj: 114976
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik // XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Opatija, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 114976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Peso, pesek i pas - dječji jezik i standardni jezik
(Child language and standard language)
Autori
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
XVII. savjetovanje Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.05.2003. - 17.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječji jezik; standardni jezik; jezični razvoj
(child`s language; standard language; language development)
Sažetak
Pred jezikoslovcima je još niz pitanja o vremenu (kada?) i načinu (kako?) usvajanja pojedinih sastavnica (što?) hrvatskoga jezika i njihovim obilježjima. Do odgovora možemo doći raščlambom korpusa dječjeg jezika, nastaloga snimanjem spontanoga dječjega govora ili provođenjem unaprijed osmišljenih ciljanih ispitivanja. U dječjem usvajanju jezika postoji nekoliko razvojnih stupnjeva, a krajnji je cilj jezičnoga razvoja postići jezičnu kompetenciju odrasloga izvornoga govornika. Prema tome, da bismo opisali građu, odnosno utvrdili obilježja dječjega jezika, potrebno je taj (polazni) idiom usporediti s ciljanim idiomom - jezikom odraslih izvornih govornika. Ovladavanje standardnim jezikom najviši je stupanj jezične kompetencije svakoga izvornoga govornika jer se njime mogu ispuniti sve komunikacijske potrebe i jedini je idiom podložan svjesnu normiranju, a time i određivanju otklona od norme. Stoga dječji jezik uspoređujemo s hrvatskim standardnim jezikom. No, je li to jedino, pravo i najbolje rješenje? Problem odnosa dječjega jezika i hrvatskoga standardnoga jezika kao polaznoga i ciljanoga idioma pojavio se u nizu psiholingvističkih istraživanja hrvatskoga jezika. U ovome ćemo radu na primjerima iz nekoliko ciljanih istraživanja i testova dječjega jezika pokušati osvijetliti ovaj problem i ponuditi smjernice za njegovo rješavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)