Pregled bibliografske jedinice broj: 114974
Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika
Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2003. str. 55-66 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 114974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Orši neljepo piše - poteškoće djece, mađarskih govornika, u učenju hrvatskoga jezika
(Difficulties in Children, Hungarian Speakers, in Croatian Language Learning)
Autori
Cvikić, Lidija ; Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Vodopija, Irena - Osijek : Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2003, 55-66
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
mađarski jezik; hrvatski jezhik; morfološke pogreške
(Hunagarian language; Croatian language; morphological errors)
Sažetak
Početak školovanja uz velike psiho-socijalne promjene donosi i promjene na jezičnome planu, odnosno dijete se poučava standardnome jeziku i vještinama čitanja i pisanja. Da bi se usvojio standardni jezik, gramatika i pravopisna pravila te naučilo čitati i pisati, potrebno je razviti niz psihofizičkih predvještina kao što su: slušno razumijevanje, fonološka svjesnost, grafomotorika, orijentacija u prostoru... Poteškoće u ovladavanju standardnim jezikom i njegovim pravilima, izgovornim i pisanim, značajno su otežane ako se one istovremeno moraju razvijati u materinskome i u stranom ili drugom jeziku. S ovakvim se poteškoćama suočavaju mađarska djeca koja počinju učiti hrvatski standardni jezik istodobno s mađarskim standardnim jezikom u prvom razredu. Nerazvijene vještine čitanja i pisanja te neovladanost standardnim oblikom materinskoga jezika, otežavaju usvajanje stranoga ili drugog jezika. U ovome smo se istraživanju bavili učenjem hrvatskoga standardnoga jezika djece u Baranji kojima je mađarski prvi jezik. Analizom bilježnica iz hrvatskoga jezika djece od prvog do četvrtog razreda osnovne škole željeli smo utvrditi jezične poteškoće koje se javljaju u učenju hrvatskoga jezika te koliko su one uvjetovane (ne)ovladanošću gramatičkim znanjima materinskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb