Pregled bibliografske jedinice broj: 114952
Razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti kod djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično-govorna razvoja
Razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti kod djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično-govorna razvoja // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Zagreb, Hrvatska, 2002. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 114952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti kod djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično-govorna razvoja
(Differences and Similarities in Expressing Possession in Children with Specific Language Impairment and Children with Normal Language Development)
Autori
Kuvač, Jelena ; Mustapić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.10.2002. - 25.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
posvojne zamjenice; uredan jezični razvoj; djeca s PJT
(possessive pronouns; normal languaage development; childrens with SLI)
Sažetak
Pojedini jezični elementi "opipljiviji" su i time više opisani u svom razvojnom i uporabnom smislu. Drugi pak zbog svoje manje učestalosti i manje semantičke obavijesnosti ostaju na rubovima jezičnih raščlambi i opisa. Međutim, zahvaljujući svojoj gramatičkoj važnosti i ti elementi danas sve brže i lakše napuštaju rubove i popunjavaju svoja mjesta u jezgri jezičnih analiza. Jedni od takvih elementa u hrvatskome jeziku jesu posvojne zamjenice. Do sada lingvistički malo i jednostavno određene te psiholingvistički u potpunosti neopisane, posvojne zamjenice nisu stekle svoje pravo značenje u logopedskoj terapiji. Prepoznavanje takve problematike utjecalo je na stvaranje nekoliko lingvističkih i psiholingvističkih opisa posvojnih zamjenica kako unutar hrvatskoga jezika tako i unutar međujezičnih usporedbi. U ovom će poster radu biti opisan način ispitivanja posvojnih zamjenica na uzorku djece s posebnim jezičnim teškoćama kao skupine koja pokazuje znatna odstupanja u jezičnom razvoju. Kako bi se ostvarile potrebe ovog rada oblikovane su posebne sličice za ispitivanje posvojenosti. Svrha je takve primijene novog istraživačkog materijala ispitati kako djeca s posebnim jezičnim teškoćama iskazuju posvojnost te koliko se njihov način iskazivanja podudara odnosno razlikuje od redoslijeda i načina kako to iskazuju djeca uredna jezično-govorna razvoja. Točnije na ovakav način dobivamo uvid u semantičke i morfološke pogreške u iskazivanju posvojnosti kod ove dvije skupine ispitanika. Očekivani rezultati ovakvoga rada su dvojaki: 1. uspostavljanje normi jezičnog razvoja, 2. te razvijanje istraživalačkog i terapijskog materijala kao prijeko potrebnog instrumenta za razvijanje znanstvene spoznaje i kliničke prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)