Pregled bibliografske jedinice broj: 1149368
Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i neformalnih aktera
Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i neformalnih aktera, 2020., diplomski rad, Odjel za sociologiju Hrvatskog katoličkog svečilišta, Zagreb
CROSBI ID: 1149368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno poduzetništvo iz perspektive formalnih i
neformalnih aktera
(Social entrepreneurship from the perspective of
formal and informal actors)
Autori
Škomrlj, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za sociologiju Hrvatskog katoličkog svečilišta
Mjesto
Zagreb
Datum
20.05
Godina
2020
Stranica
57
Mentor
Mario Bara
Ključne riječi
socijalno poduzetništvo ; socijalni izazovi ; socijalne vrijednosti ; formalni i neformalni akteri
(social entrepreneurship ; social challenges ; social values ; formal and informal actors)
Sažetak
Središnja tema ovog diplomskog rada je socijalno poduzetništvo, model koji inkorporirajući socijalnu i ekonomsku komponentu, stvara socijalnu vrijednost i nadilazi logiku kapitalizma. Prvi dio rada sadržajno se odnosi na elaboraciju pojmova i konceptualizaciju proučavanog fenomena uz naglaske na začetke, razvoj i afirmaciju istog u svijetu, ali s posebnim osvrtom na hrvatsku stvarnost. Dovodi se u povezanost socijalno poduzetništvo i teorija strukturacije, socijalnog kapitala i društvenog pokreta s naglaskom na potencijal socijalnog poduzetništva u mobilizaciji zapošljavanja marginaliziranih skupina. Drugi dio rada temelji se na kvalitativnom istraživanju i interpretaciji rezultata. U uzorku je, tehnikom snježne grude, regrutirano 6 sugovornika, a prikupljanje podataka trajalo je u vremenskom razdoblju od studenog 2019. do siječnja 2020.godine. Analizom apstrahiranih podataka utvrdilo se kako je socijalno poduzetništvo još uvijek nedovoljno prepoznato te kako je posljednja Strategija razvoja društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2015. do 2020. godine imala niz propusta koji su utjecali na ostvarenje definiranih ciljeva. Sugovornici su istaknuli kako socijalno poduzetništvo ima potencijal u otklanjanju društvenih problema, posebice problema nezaposlenosti, uz opasku kako je preambiciozno smatrati da je socijalno poduzetništvo univerzalni lijek za sve socijalne izazove. Ustanovljeno je kako, s obzirom na slične vrijednosti, Katolička crkva možebitno utjecati na promoviranje socijalnog poduzetništva kao validnog instrumenta u poticanju pozitivnih društvenih promjena. Istraživanjem se formirala jedinstvena definicija socijalnog poduzetništva na temelju iskaza sugovornika što je, uz novo svjetlo koje je na ovaj fenomen donijela perspektiva formalnih i neformalnih aktera, jedan od glavnih doprinosa istraživanja. Uz sve prepreke koje stoje na putu razvoja socijalnog poduzetništva, konstatirano je kako se kroz taj fenomen mogu umanjiti brojni socijalni izazovi, iako još uvijek postoji značajan prostor za napredak ovog fenomena u institucionalnom, pravno-legislativnom, društvenom i medijskom smislu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb