Pregled bibliografske jedinice broj: 1149238
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U ŠKOLI // Dijete u fokusu
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1149238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PERSPEKTIVA DJECE O VRŠNJACIMA S INTELEKTUALNIM
TEŠKOĆAMA U ŠKOLI
(CHILDREN’S PERSPECTIVE OF THEIR PEERS WITH
INTELLECTUAL DISABILITIES IN SCHOOLS)
Autori
Nižić, Maja ; Buljevac, Marko ; Leutar, Zdravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete u fokusu
/ - , 2021
Skup
Dijete u fokusu
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 07.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s intelektualnim teškoćama, učenici redovitih razrednih odjela, stigmatizacija, posebni razredni odjeli
(students with intellectual disabilities, students in regular classes, stigmatization, special classes)
Sažetak
Uvodni dio rada se odnosi na prikaz spoznaja recentnih istraživanja o načinu kako uža i šira okolina percipira djecu i odrasle osobe s intelektualnim teškoćama. Interakcija s vršnjacima s intelektualnim teškoćama u školskom okruženju može biti značajan čimbenik odnosa prema njima u odrasloj dobi. Provedeno je kvalitativno istraživanje kojemu je cilj dobiti uvid u iskustva i perspektivu učenika redovitih razrednih odjela. U skladu s tim postavljeno je istraživačko pitanje: , , Kako učenici redovitih razrednih odjela doživljavaju posebne razredne odjele u redovitoj srednjoj školi?ˮ Istraživanje je provedeno u dvije srednje škole koje organiziraju posebne razredne odjele za obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Empirijska građa je prikupljena metodom polustrukturiranoga intervjua s ukupno 12 sudionika, a podaci su obrađeni tematskom analizom. Dobiveni rezultati sugeriraju kako je u odnosu prema vršnjacima koji pohađaju posebne razredne odjele dominantna stigmatizacija i milosrdan pristup. Perspektiva učenika redovitih razrednih odjela u mnogim segmentima odražava prevladavajuću negativnu sliku u društvu koja implicira negativna obilježja, nesposobnost i nužnost zaštite osoba s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb