Pregled bibliografske jedinice broj: 1148967
Samostalno učenje istraživanjem u virtualnom laboratoriju: Elastična potencijalna energija
Samostalno učenje istraživanjem u virtualnom laboratoriju: Elastična potencijalna energija, 2021., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Odjel za fiziku, Split
CROSBI ID: 1148967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samostalno učenje istraživanjem u virtualnom
laboratoriju: Elastična potencijalna energija
(Independent inquiry-based learning by using virtual
laboratory: Elastic potential energy)
Autori
Tošić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet, Odjel za fiziku
Mjesto
Split
Datum
10.09
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Aviani, Ivica
Ključne riječi
samostalno učenje, vođeno istraživanje, virtualni laboratorij, znanstvena metoda
(independent learning, guided inquiry-based instruction, virtual laboratory, scientific method)
Sažetak
Predstavljamo primjer metodički oblikovane online nastavne lekcije iz fizike kreirane uz pomoć virtualnog laboratorija i Google obrasca koji omogućuje jednostavnu transakciju sadržaja, kao i statistički uvid u povratne informacije učenika. U radu je prikazana metoda poučavanja vođenim istraživanjem koja je napravljena u skladu s edukacijskim preporukama utemeljenim na rezultatima istraživanja. Sagledali smo u kojoj mjeri online nastavna lekcija omogućuje samostalno učenje učenika prvih razreda srednje škole na temu Elastična potencijalna energija te pregledali internetske resurse s ciljem pronalaska lako dostupnih materijala i alata svim nastavnicima. Učenje se sastoji od tri dijela. Prvi dio započinje opažanjem pojava unutar virtualnog laboratorija i postavljanjem hipoteza. Ispituje se ovisnost elastične potencijalne energije o pojedinim varijablama. Koristeći se analizom rezultata mjerenja, učenici provjeravaju ispravnost postavljenih hipoteza te izraz za elastičnu potencijalnu energiju opruge sintetiziraju empirijski. Drugi dio posvećen je teorijskom razmatranju u kojem učenici do istog izraza trebaju doći teorijskim razmatranjem. U posljednjem dijelu nastavnik provjerava znanje učenika u vidu različitih konceptualnih i numeričkih zadataka koji predstavljaju problemske situacije iz svakidašnjeg života. Vrednovanje nastavne lekcije zamišljeno je kroz vrednovanje ishoda učenja danih u Nacionalnom kurikulumu vezanih uz istraživanje fizičkih pojava. U istraživanju je sudjelovalo 30 učenika prvog razreda gimnazije. Analiza učeničkih odgovora pokazala je da je približno polovica učenika mogla samostalno provesti istraživanje i u potpunosti savladati ishode učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti