Pregled bibliografske jedinice broj: 1148805
RODNA RAVNOPRAVNOST IZA KAMERE: KRIZA KAO PRILIKA?
RODNA RAVNOPRAVNOST IZA KAMERE: KRIZA KAO PRILIKA? // VIII. NACIONALNI KONGRES HRVATSKOG SOCIOLOŠKOG DRUŠTVA HRVATSKO DRUŠTVO I COVID-19 PANDEMIJA: KRIZA KAO PRILIKA? / Jaka Primorac Simona Kuti Marko Marelić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2021. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1148805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RODNA RAVNOPRAVNOST IZA KAMERE: KRIZA KAO PRILIKA?
(Gender equality behind the camera: crisis as
opportunity?)
Autori
Dremel, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VIII. NACIONALNI KONGRES HRVATSKOG SOCIOLOŠKOG DRUŠTVA HRVATSKO DRUŠTVO I COVID-19 PANDEMIJA: KRIZA KAO PRILIKA?
/ Jaka Primorac Simona Kuti Marko Marelić - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2021, 26-26
Skup
VIII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Hrvatsko društvo i COVID-19 pandemija: kriza kao prilika?"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2021. - 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rodna ravnopravnost, hrvatska kinematografija, iza kamere
(gender equality, Croatian cinematography, behind the camera)
Sažetak
Zavodljiva nada da je kritičkim istraživačkim radom moguće ostvariti ulog u redukciju nejednakosti i nepravde perzistira u određenim područjima unatoč svijesti o strukturno dubokom zagrljaju patrijarhata i kapitalizma te obilježava i motivira i ovaj rad. Tema je rada rodna ravnopravnost u hrvatskoj kinematografiji iza kamere, a rad se naslanja na podatke prikupljene u istraživanju provedenom 2020. godine za Hrvatski audiovizualni centar. U studiji za HAVC cilj je bio mapirati stanje po pitanju rodne ravnopravnosti u različitim sektorima filmske industrije te se provodilo prikupljanje podataka o zastupljenosti, uključenosti, moći odlučivanja, financiranosti i stvaralaštvu žena u hrvatskoj kinematografiji iza kamere od 2008. godine. Osim toga, provedeni su polu-strukturirani intervjui (N = 46) s relevantnim akterima iz područja (redatelji/ ca/ma, scenaristi/ca/ma, producenti/ca/ma itd.) s ciljem dobivanja uvida u iskustva i stavove profesionalaca koji se aktivno bave stvaranjem audiovizualnih djela o raznim značenjima i dimenzijama rodne jednakosti. Prikupljene smo podatke analizirali uz pomoć softwarea NVivo. U ovome je radu cilj analizirati naracije sugovornika u intervjuima: izdvojiti teme, istražiti kako se uokviruju i fokaliziraju te kako sugovornici argumentiraju svoja stajališta kada govore o rodnoj jednakosti u filmskoj industriji. Rezultati donose raspon tema i pozicija koje se pojavljuju u razgovorima s relevantnim akterima u području hrvatske kinematografije po pitanju rodne ravnopravnosti, a posebnu pozornost poklanjamo preporukama za približavanje idealu rodne jednakosti koje sugovornici predlažu, pri čemu je čest trop krize kao prilike za promjenu. Propitujemo zato značenja i učinke krize kao i sociološki diskurs o njoj. Kodiranje, analiza i interpretacija podataka u ovome su radu vođeni razmišljanjem o rodnoj razlici kao doksi, na tragu teorijskih zaključaka o kompleksnim učincima odmaka od identitetskih politika i slavljenju ili pak dekonstrukciji razlike (bilo to u ne-, anti- ili postfeminističkom ključu), kao i o različitim koncepcijama rodne jednakosti u djelima Sylvie Walby i Rite Felski.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija