Pregled bibliografske jedinice broj: 1148743
Slikovnica u funkciji ekološkog odgoja
Slikovnica u funkciji ekološkog odgoja, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1148743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slikovnica u funkciji ekološkog odgoja
(Picture book in the function of ecological education)
Autori
Krpan, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
47
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
ekološki problemi, ekološka svijest, slikovnica, ekološki odgoj
(ecological problems, ecological awareness, picture book, ecological education)
Sažetak
Ekološki problemi danas predstavljaju prijetnju održivosti okoliša, a osnovni uzrok ovih problema je ljudsko ponašanje.CILJ RADA: Istražiti ulogu slikovnice u ekološkom odgoju kao i njen utjecaj na razvoj ekološke svijesti kod djece. Utvrditi utječe li na usvajanja osnova održivog načina života. Uz informacijsko-odgojnu, spoznajnu, iskustvenu i estetsku funkciju, kao i zabavnu funkciju, istražiti će se i važnost čitanja slikovnica kao poticaj ranog čitanja kod djece predškolske dobi.ISPITANICI I METODE: Ispitanici su 120 (46 %) roditelja iz cijele Hrvatske i 141 (54 %) odgojitelja diljem Hrvatske. U statističku obradu uključeno je (N=261) ispitanika, ženskog spola je 254, a muškog spola 7. Odgojitelji i roditelji su ispunjavali online anonimni anketni upitnik samostalno osmišljen. U statističkoj obradi korišten je statistički program MedCalc® Statistical Software version 20 i i IBM SPSS Statistics 23.REZULTATI: Utvrdili smo da odgojitelji koriste ekološke slikovnice u svom odgojno-obrazovnom radu s djecom, ali ne dovoljno. Slikovnice koriste kao sredstvo usvajanja ekološke svijesti i ekološkog odgoja kod djece. Pozitivno promišljanje odgojitelja o slikovnicama kao sredstvu ekološkog odgoja pokazalo se točnim. Potvrdili smo da su roditelji ekološki osviješteni, pa tako smatraju i za odgojitelje isto. U svom druženju s djecom rado koriste eko-slikovnice u svojstvu poučavanja ekološko prihvatljivom ponašanju.ZAKLJUČAK: Rad je potvrdio da roditelji i odgojitelji pozitivno promišljaju o ekološkim slikovnicama, vrlo često ih koriste kao sredstvo poučavanja ekološkom odgoju. Potrebno je potaknuti Ministarstvo odgoja i obrazovanja i fakultete na učinkovitije sustavno obrazovanje odgojitelja. Poželjno je poticati kvalitetnu suradnju između odgojitelja i roditelja kako bi uspješno poučavali djecu ekološkom odgoju s ciljem da djeca očuvaju planet i za buduće generacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)