Pregled bibliografske jedinice broj: 1148459
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 94-94 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1148459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala
(Work–family conflicts and commitment to profession among teachers during the COVID-19 pandemic: a moderated mediation analysis of emotional exhaustion and psychological capital)
Autori
Burić, Irena ; Šimunović, Mara ; Balaž, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 94-94
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnici ; konflikti rad-obitelj ; emocionalna iscrpljenost ; psihološki kapital ; predanost profesiji
(teachers ; work-family conflicts ; emotional exhaustion ; psychological capital ; commitment to profession)
Sažetak
Pojavom pandemije COVID-19 obrazovni sustav je kroz nekoliko dana premješten iz fizičkih u virtualne učionice. Takva nagla promjena djelovala je na sve dionike obrazovnog sustava, a posebice nastavnike koji su u tom periodu suočeni s povećanim i radnim i privatnim obavezama. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati medijacijsku ulogu emocionalne iscrpljenosti u odnosu između konflikata rad- obitelj i obitelj-rad te odanosti profesiji kod nastavnika. Uz to, provjerena je moderatorska uloga psihološkog kapitala, kao potencijalnog zaštitnog čimbenika, u objašnjenju pretpostavljenog medijacijskog odnosa. U istraživanju je sudjelovalo 1655 nastavnika iz 226 škola s područja Republike Hrvatske, a provedeno je online putem u proljeće 2020. godine kada je nastava na daljinu trajala pet do sedam tjedana. Moderirana medijacijska analiza pokazala je da je emocionalna iscrpljenost djelomični medijator odnosa između konflikata rad-obitelj i konflikta obitelj-rad te odanosti profesiji, ukazujući na to da su nastavnici, koji su procijenili više razine konflikata, ujedno izvijestili o višim razinama emocionalne iscrpljenosti, što je posljedično predviđalo niže razine odanosti profesiji. Nadalje, oba konflikta su bili izravni i negativni prediktori odanosti profesiji. Što se tiče moderatorskog odnosa, psihološki kapital je bio značajan moderator medijacijskog učinka emocionalne iscrpljenosti u odnosu između oba konflikta i odanosti profesiji, ali na neočekivan način. Kod konflikta rad-obitelj, neizravni učinak je bio jednak za sve tri razine psihološkog kapitala nastavnika, dok se kod konflikta obitelj- rad pokazalo kako je medijacijski učinak bio najizraženiji kod nastavnika s najvišim razinama psihološkog kapitala, manje izražen kod onih sa srednjim razinama, dok je najmanje izražen bio kod nastavnika s niskim razinama psihološkog kapitala. Ovakvi neočekivani nalazi potiču raspravu o njihovim potencijalnim praktičnim i teorijskim implikacijama te navode na daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb