Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1148459

Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala


Burić, Irena; Šimunović, Mara; Balaž, Barbara
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 94-94 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1148459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala
(Work–family conflicts and commitment to profession among teachers during the COVID-19 pandemic: a moderated mediation analysis of emotional exhaustion and psychological capital)

Autori
Burić, Irena ; Šimunović, Mara ; Balaž, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 94-94

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastavnici ; konflikti rad-obitelj ; emocionalna iscrpljenost ; psihološki kapital ; predanost profesiji
(teachers ; work-family conflicts ; emotional exhaustion ; psychological capital ; commitment to profession)

Sažetak
Pojavom pandemije COVID-19 obrazovni sustav je kroz nekoliko dana premješten iz fizičkih u virtualne učionice. Takva nagla promjena djelovala je na sve dionike obrazovnog sustava, a posebice nastavnike koji su u tom periodu suočeni s povećanim i radnim i privatnim obavezama. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati medijacijsku ulogu emocionalne iscrpljenosti u odnosu između konflikata rad- obitelj i obitelj-rad te odanosti profesiji kod nastavnika. Uz to, provjerena je moderatorska uloga psihološkog kapitala, kao potencijalnog zaštitnog čimbenika, u objašnjenju pretpostavljenog medijacijskog odnosa. U istraživanju je sudjelovalo 1655 nastavnika iz 226 škola s područja Republike Hrvatske, a provedeno je online putem u proljeće 2020. godine kada je nastava na daljinu trajala pet do sedam tjedana. Moderirana medijacijska analiza pokazala je da je emocionalna iscrpljenost djelomični medijator odnosa između konflikata rad-obitelj i konflikta obitelj-rad te odanosti profesiji, ukazujući na to da su nastavnici, koji su procijenili više razine konflikata, ujedno izvijestili o višim razinama emocionalne iscrpljenosti, što je posljedično predviđalo niže razine odanosti profesiji. Nadalje, oba konflikta su bili izravni i negativni prediktori odanosti profesiji. Što se tiče moderatorskog odnosa, psihološki kapital je bio značajan moderator medijacijskog učinka emocionalne iscrpljenosti u odnosu između oba konflikta i odanosti profesiji, ali na neočekivan način. Kod konflikta rad-obitelj, neizravni učinak je bio jednak za sve tri razine psihološkog kapitala nastavnika, dok se kod konflikta obitelj- rad pokazalo kako je medijacijski učinak bio najizraženiji kod nastavnika s najvišim razinama psihološkog kapitala, manje izražen kod onih sa srednjim razinama, dok je najmanje izražen bio kod nastavnika s niskim razinama psihološkog kapitala. Ovakvi neočekivani nalazi potiču raspravu o njihovim potencijalnim praktičnim i teorijskim implikacijama te navode na daljnja istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Burić (autor)

Avatar Url Barbara Balaž (autor)

Avatar Url Mara Šimunović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Šimunović, Mara; Balaž, Barbara
Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 94-94 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Burić, I., Šimunović, M. & Balaž, B. (2021) Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psihološkog kapitala. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and \v{S}imunovi\'{c}, Mara and Bala\v{z}, Barbara}, year = {2021}, pages = {94-94}, keywords = {nastavnici, konflikti rad-obitelj, emocionalna iscrpljenost, psiholo\v{s}ki kapital, predanost profesiji}, title = {Konflikti obiteljske i radne uloge i odanost profesiji kod nastavnika tijekom pandemije COVID-19: moderirana medijacijska analiza emocionalne iscrpljenosti i psiholo\v{s}kog kapitala}, keyword = {nastavnici, konflikti rad-obitelj, emocionalna iscrpljenost, psiholo\v{s}ki kapital, predanost profesiji}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and \v{S}imunovi\'{c}, Mara and Bala\v{z}, Barbara}, year = {2021}, pages = {94-94}, keywords = {teachers, work-family conflicts, emotional exhaustion, psychological capital, commitment to profession}, title = {Work–family conflicts and commitment to profession among teachers during the COVID-19 pandemic: a moderated mediation analysis of emotional exhaustion and psychological capital}, keyword = {teachers, work-family conflicts, emotional exhaustion, psychological capital, commitment to profession}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font