Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1148408

Pregled empirijskih istraživanja kulture škole


Družinec, Vlatka
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 68. (2019), 2.; 596-608 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1148408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole
(Review of Empirical Research of School Culture)

Autori
Družinec, Vlatka

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 68. (2019), 2.; 596-608

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
negativna kultura škole ; pozitivna kultura škole ; škola ; učenik ; učitelj
(negative school culture ; positive school culture ; school ; student ; teacher)

Sažetak
Školska kultura je jedan od indikatora kvalitete i organizacijske djelotvornosti škole, a obuhvaća vrijednosti, norme, uvjerenja, rituale i tradicije škole. Kvaliteta školske kulture utječe na kvalitetu cjelokupnog načina življenja u školi. Cilj rada je prikazati rezultate autorici dostupnih empirijskih istraživanja u Hrvatskoj i svijetu s područja kulture škole. Analizom literature sažeti su zaključci znanstvenih radova koji utvrđuju povezanost školske kulture i nekih čimbenika odgojno-obrazovnog rada u školi: obrazovnih postignuća učenika, pojave nasilja u školama i devijantnog ponašanja učenika, dobrobiti za učitelje, međuljudskih odnosa u školi i uloge ravnatelja. S obzirom da je školska kultura pokretač pozitivnih promjena unutar institucije i ima značajan utjecaj na sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, osnovna svrha ovog rada je razmatranje školske kulture kao važnog čimbenika u postizanju kvalitete cjelokupnog života i rada u školi. Prikazom rezultata istraživanja može se zaključiti kako je tek manji broj istraživanja školske kulture proveden u Hrvatskoj, stoga je potrebno sustavno istraživati kulture hrvatskih škola i poticati pozitivne promjene školske kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vlatka Družinec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Družinec, Vlatka
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 68. (2019), 2.; 596-608 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Družinec, V. (2019) Pregled empirijskih istraživanja kulture škole. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 68. (2.), 596-608.
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka}, year = {2019}, pages = {596-608}, keywords = {negativna kultura \v{s}kole, pozitivna kultura \v{s}kole, \v{s}kola, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {68.}, number = {2.}, issn = {0037-654X}, title = {Pregled empirijskih istra\v{z}ivanja kulture \v{s}kole}, keyword = {negativna kultura \v{s}kole, pozitivna kultura \v{s}kole, \v{s}kola, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka}, year = {2019}, pages = {596-608}, keywords = {negative school culture, positive school culture, school, student, teacher}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {68.}, number = {2.}, issn = {0037-654X}, title = {Review of Empirical Research of School Culture}, keyword = {negative school culture, positive school culture, school, student, teacher} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font