Pregled bibliografske jedinice broj: 1148408
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 68. (2019), 2.; 596-608 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1148408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled empirijskih istraživanja kulture škole
(Review of Empirical Research of School Culture)
Autori
Družinec, Vlatka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 68.
(2019), 2.;
596-608
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
negativna kultura škole ; pozitivna kultura škole ; škola ; učenik ; učitelj
(negative school culture ; positive school culture ; school ; student ; teacher)
Sažetak
Školska kultura je jedan od indikatora kvalitete i organizacijske djelotvornosti škole, a obuhvaća vrijednosti, norme, uvjerenja, rituale i tradicije škole. Kvaliteta školske kulture utječe na kvalitetu cjelokupnog načina življenja u školi. Cilj rada je prikazati rezultate autorici dostupnih empirijskih istraživanja u Hrvatskoj i svijetu s područja kulture škole. Analizom literature sažeti su zaključci znanstvenih radova koji utvrđuju povezanost školske kulture i nekih čimbenika odgojno-obrazovnog rada u školi: obrazovnih postignuća učenika, pojave nasilja u školama i devijantnog ponašanja učenika, dobrobiti za učitelje, međuljudskih odnosa u školi i uloge ravnatelja. S obzirom da je školska kultura pokretač pozitivnih promjena unutar institucije i ima značajan utjecaj na sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, osnovna svrha ovog rada je razmatranje školske kulture kao važnog čimbenika u postizanju kvalitete cjelokupnog života i rada u školi. Prikazom rezultata istraživanja može se zaključiti kako je tek manji broj istraživanja školske kulture proveden u Hrvatskoj, stoga je potrebno sustavno istraživati kulture hrvatskih škola i poticati pozitivne promjene školske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)