Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1148398

Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru određivanja vršitelja radnje u hrvatskom kao J2


Dobravac, Gordana
Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru određivanja vršitelja radnje u hrvatskom kao J2 // Zbornik sazetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1148398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru određivanja vršitelja radnje u hrvatskom kao J2
(Example of explicit and implicit knowledge of grammar: Agent identification task in Croatian as L2)

Autori
Dobravac, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sazetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012, 24-25

Skup
4. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
hrvatski kao J2, znanje gramatike, vršitelj radnje, ERP
(Croatian as L2, knowledge of grammar, agent, ERP)

Sažetak
Iako su danas istraživanja ovladavanja drugim jezikom brojna, većina ih se bavi pitanjem kritičnoga perioda ili mogućnostima da učenik postigne razinu znanja izvornih govornika jezika, dok se početno učenje drugoga jezika zanemaruje (McLaughlin et al., 2010). Svrha je ovoga rada istražiti procese učenja na početnom stupnju usvajanja hrvatskoga kao drugoga jezika. Kao uže područje rada odabrano je istraživanje utjecaja različitih jezičnih obilježja prepoznavanje vršitelja radnje u hrvatskome kao J2. Izvorni govornici engleskoga (N=19) na početnom stupnju učenja hrvatskog jezika praćeni su longitudinalno tijekom dvomjesečnog intenzivnog tečaja hrvatskoga. U istraživanju upotrebe i utjecaja različitih jezičnih obilježja na zadatke prepoznavanja vršitelja radnje ispitivala su se semantička obilježja živo i padež u rečenicama s prijelaznim glagolom i strukturom imenica-glagol- imenica, pri čemu je red riječi bio nepromijenjen. Istraživanje je provedeno pomoću triju metoda: bihevioralnih metoda prevođenja, zadatka gramatičke prosudbe i vremena reakcije. Istodobno se metodom evociranih potencijala mjerila moždana aktivnost učenika tijekom rečenične obrade, čime je dobiven uvid u eksplicitno i implicitno znanje učenika. Isti su jezični materijali i metode upotrebljeni i u istraživanju izvornih govornika hrvatskoga (N=20) kako bi se dobili usporedivi podatci. Istraživanje je pokazalo da su inojezični učenici hrvatskoga jezika kojima je materinski jezik engleski pri određivanju vršitelja radnje osjetljivi na padež. Međutim, pri obradi padeža služe se osnovnom leksičkom razinom istovremeno rabeći semantičke strategije na temelju kategorije živo koja je univerzalno obilježje za prepoznavanje vršitelja radnje. Čini se da je učenicima najteži prijelaz u uporabi padeža od onoga koji zahtijeva sintaktička struktura na onaj u kojime se padež rabi za određivanje tematskih uloga. Rezultati ukazuju na velike razlike u eksplicitnom i implicitnom znanju drugog jezika na početnome stupnju. Na temelju dobivenih rezultata također se raspravlja o nužnim promjena u načinu procjenjivanja ovladanosti drugim jezikom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gordana Dobravac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dobravac, Gordana
Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru određivanja vršitelja radnje u hrvatskom kao J2 // Zbornik sazetaka / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. str. 24-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Dobravac, G. (2012) Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru određivanja vršitelja radnje u hrvatskom kao J2. U: Cvikić, L., Novak Milić, J. & Jelaska, Z. (ur.)Zbornik sazetaka.
@article{article, author = {Dobravac, Gordana}, year = {2012}, pages = {24-25}, keywords = {hrvatski kao J2, znanje gramatike, vr\v{s}itelj radnje, ERP}, title = {Eksplicitno i implicitno znanje gramatike na primjeru odre\djivanja vr\v{s}itelja radnje u hrvatskom kao J2}, keyword = {hrvatski kao J2, znanje gramatike, vr\v{s}itelj radnje, ERP}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dobravac, Gordana}, year = {2012}, pages = {24-25}, keywords = {Croatian as L2, knowledge of grammar, agent, ERP}, title = {Example of explicit and implicit knowledge of grammar: Agent identification task in Croatian as L2}, keyword = {Croatian as L2, knowledge of grammar, agent, ERP}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font