Pregled bibliografske jedinice broj: 1148187
Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove
Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove // Knjiga sažetaka 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja / Jugović, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 47-48 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1148187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezultati istraživanja TIMSS i pokazatelji uspješnosti u odnosu na pohađanje predškolske ustanove
(TIMSS research results and student achievement in relation to early childhood education and care attendance)
Autori
Buljan Culej, Jasminka ; Antulić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja
/ Jugović, Ivana - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2016, 47-48
ISBN
978-953-6218-74-5
Skup
3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2016. - 21.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
TIMSS, rani i predškolski odgoj i obrazovanje, obrazovna postignuća
(TIMSS, early childhood education and care, student achievement)
Sažetak
Nalazi longitudinalnih studija potvrdili su kako programi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, ako su kvalitetni, pozitivno utječu na različita područja razvoja, posebice u djece u nepovoljnom položaju, pri čemu su potvrđeni pozitivni kratkoročni i dugoročni utjecaji na uspjeh u daljnjem školovanju, kao i na postignuća u odrasloj dobi. Uslijed zapostavljenosti navedenog područja u istraživanjima na nacionalnoj razini od iznimne je vrijednosti sudjelovanje Hrvatske u međunarodnom istraživanju TIMSS, koje, između ostalog, ispituje i navedenu problematiku. Cilj je istraživanja utvrditi povezanost pohađanja programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s obrazovnim postignućima učenika četvrtih razreda osnovne škole u području matematike i prirode i društva. Podaci su prikupljeni u sklopu istraživanja TIMSS*, provedenom 2011. godine, na reprezentativnom uzorku od 4500 učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Hrvatskoj prema unaprijed zadanoj metodologiji. Rezultati potvrđuju povezanost pohađanja programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja s rezultatima učenika četvrtih razreda osnovne škole u području matematike i prirode i društva, pri čemu učenici koji su dulje pohađali predškolsku ustanovu ostvaruju bolje prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta. Najbolje prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta (M(mat)=505, SD(mat)=2, 2 ; M(pid)=528, SD(pid)=2, 2) postižu oni učenici koji su predškolsku ustanovu pohađali tri ili više godina (44 %) a najlošije prosječne rezultate iz ispitivanih predmeta (M(mat)=471, SD(mat)=5, 1 ; M(pid)=497, SD(pid)=5) postižu učenici koji su pohađali predškolsku ustanovu u trajanju do jedne godine. Trendovi su uočeni i u drugim podskupinama u odnosu na duljinu pohađanja predškolske ustanove. Dobiveni rezultati u skladu su s nalazima dobivenim na međunarodnoj razini. S obzirom na dobivene nalaze istraživanja, potrebna su dodatna ispitivanja kratkoročnih i dugoročnih utjecaja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na različita područja razvoja djeteta u odnosu na kvalitetu ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Implikacije istraživanja na razini obrazovnih politika odnose se na potrebu za povećanjem obuhvata djece rane i predškolske dobi, a ne samo u godini prije polaska u školu, te na potrebu za revizijom upisne politike s ciljem osiguranja dostupnosti programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. *Metodologija istraživanja TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) unaprijed je određena i jednaka je za sve zemlje sudionice. Za potrebe ovoga istraživanja upotrijebljeni su podaci prikupljeni istraživanjem TIMSS i dio podataka prikupljen istraživanjem PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), koje se provodilo u isto vrijeme na istome uzorku. Podaci o pohađanju i duljini pohađanja predškolske ustanove prikupljeni su upitnikom za roditelje, a podaci o uspjehu prikupljeni su na ispitima iz Matematike i Prirode i društva, pri čemu su rezultati izraženi kao postotak učenika i njihov prosječni rezultat izražen u postignutim bodovima. Detaljni prikaz metodologije dostupan je na poveznici http://www.iea.nl/timss_2011.html.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)