Pregled bibliografske jedinice broj: 1148140
Vrijednosni obrasci hrvatskih internetskih influecera- analiza Instagram profila i Youtube kanala specijaliziranih za zdravlje i ljepotu
Vrijednosni obrasci hrvatskih internetskih influecera- analiza Instagram profila i Youtube kanala specijaliziranih za zdravlje i ljepotu, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1148140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni obrasci hrvatskih internetskih
influecera- analiza Instagram profila i
Youtube kanala specijaliziranih za zdravlje i
ljepotu
(Value patterns of Croatian Internet
influencers- analysis of Instagram profiles
and Youtube channels specialized for health
and beauty)
Autori
Šutalo, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
59
Mentor
Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja
Ključne riječi
„influenceri“, vrijednosti, Instagram, YouTub
(„influencers“, values, Instagram, YouTube)
Sažetak
Digitalna revolucija i razvoj interneta uzrokovali su u društvu brojne promjene, a posebno one u sferi komunikacije. Novi mediji omogućili su globalnu komunikaciju u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu stvarajući tako preduvjet za razvoj društvenih mreža. Društvene mreže transformirale su svakodnevicu ljudi otvarajući put novoj društvenoj skupini- „influencerima“. Ovaj se rad bavi analizom vrijednosnih obrazaca koje naglašavaju hrvatski „influenceri“ Instagrama i YouTubea, specijalizirani za zdravlje i ljepotu. Teorijski dio rada objašnjava informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, promjene u komunikaciji te ulogu i značaj „influencera“. U radu je korištena metoda kvalitativne analize sadržaja. Rezultati su pokazali da su odabrani „influenceri“ u najvećoj mjeri naglašavali hedonističke, materijalističke i estetističke vrijednosti. Engleski se jezik, uz hrvatski, u objavama koristio najviše puta, no prisutniji je na Instagramu. Rezultati pokazuju da je ciljana publika kojoj su se „influenceri“ obraćali podjednako i mlađa i zrela. Tematski sadržaj koji je prevladavao u objavama odnosio se na fizički prikaz lica i tijela „influencera“. Također, zabilježeno je korištenje reklama u objavama „influencera“, poglavito onih namijenjenih uljepšavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb