Pregled bibliografske jedinice broj: 1147866
Strategija opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u vrijeme epidemije SARS-CoV-2
Strategija opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u vrijeme epidemije SARS-CoV-2, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1147866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategija opstanka poduzeća u Republici Hrvatskoj u
vrijeme epidemije SARS-CoV-2
(Survival strategies in the Republic of Croatia during
Covid-19 caused epidemy)
Autori
Laktašić Somić, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
14.09
Godina
2021
Stranica
42
Mentor
Jelenc, Lara ; Knapić, Viktorija
Ključne riječi
SARS-CoV-2, strateški menadžment, strategija opstanka, mjere države, poduzeća
(SARS-CoV-2, strategic management, survival strategy, state measures, companies)
Sažetak
Strateški menadžment vrlo je bitan kako kod osnivanja poduzeća, tako i tijekom cijelog poslovanja poduzeća. Svako poduzeće bi trebalo imati viziju i cilj, te razvijene strategije koje vode to toga cilja. Upravljanje strategijama zahtjeva dobru organizaciju unutar poduzeća. Neka poduzeća, ovisno o njihovoj veličini, imaju razvijen i uređen menadžment dok je u nekima za sve odluke i strategije odgovoran sam vlasnik poduzeća. Uspješnost poduzeća izložena je određenim unutarnjim i vanjskim faktorima te na njih ima različite utjecaje. Na vanjske faktore vrlo teško je ili nemoguće utjecati te samim time vanjski faktori su veća prijetnja samome poduzeću. Koliko je bitan strateški menadžment do izražaja dolazi u kriznim situacijama. Krizu uzrokovanu vanjskim utjecajima najčešće ne možemo predvidjeti jer dolazi iznenada i vrlo je neizvjesno njezino trajanje i posljedice koje će prouzročiti. Trenutno se poduzeća globalno suočavaju s posljedicama krize uzrokovane pojavom virusa SARS- CoV-2. Predmet istraživanja ovoga rada su strategije opstanka poduzeća u vrijeme epidemije SARS-CoV-2, te utjecaj epidemije na gospodarstvo Hrvatske. U radu se stavlja naglasak na probleme u društvu i gospodarstvu uzrokovane pojavom koronavirusa te probleme i izazove uzrokovane mjerama za suzbijanje koronavirusa. Ističe se važnost primjene pravovremene krizne strategije u poduzeću, s ciljem zadržavanja poslovanja i opstanka na tržištu. Mnoga poduzeća su uspješno odgovorila na izazove krize, no znatan broj poduzeća nije uspio u tome te su napustili i zatvorili poduzeća. U radu su zastupljeni problemi i izazovi organizacija i potrošača te mjere Vlade, HNB-a i HBOR-a za pomoć sektorima pogođenih u epidemiji. Uz mjere na nivou države opisane su mjere i strategije poduzeća za opstanak u vrijeme koronakrize, te su navedeni stvarni primjeri strategija i stavovi određenih poslovnih subjekata u RH. Provodi se istraživanje na stvarnim poduzećima iz sektora djelatnosti koja su najviše pogođene mjerama zatvaranja uslijed koronakrize. Analizom istraživanja dolazi se do zaključka da poduzeća koja se brzo prilagođavaju novonastaloj situaciji, odnosno strateški djeluju mogu uspješno odgovoriti na probleme i izazove nastale u kriznim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka