Pregled bibliografske jedinice broj: 1147593
Model za unaprjeđenje energetske učinkovitosti i prometne sigurnosti željezničkog prijevoza primjenom naprednih pogonskih tehnologija i udaljenih uskopojasnih senzorskih mreža
Model za unaprjeđenje energetske učinkovitosti i prometne sigurnosti željezničkog prijevoza primjenom naprednih pogonskih tehnologija i udaljenih uskopojasnih senzorskih mreža, 2021., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1147593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model za unaprjeđenje energetske učinkovitosti i
prometne sigurnosti željezničkog prijevoza
primjenom naprednih pogonskih tehnologija i
udaljenih uskopojasnih senzorskih mreža
(Model for improvement of railway transport energy
efficiency and traffic safety by means of advanced
power-train technologies and remote narrow-band
sensor networks)
Autori
Kljaić, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2021
Stranica
163
Mentor
Mlinarić, Tomislav Josip ; Pavković, Danijel
Ključne riječi
Željeznički promet, udaljene senzorske mreže, pokazatelji, indeks, model upravljanja, energetska učinkovitost, povećana sigurnost prometovanja
(Railway traffic, remote sensor networks, indicators, index, management model, energy efficiency, increased traffic safety)
Sažetak
Prijedlog sustava za povećanje energetske učinkovitosti i sigurnosti željezničkog prijevoza temelji se na postupcima usredotočenim na specifične domene pogonskih sustava i željezničke infrastrukture uz korištenje strukturiranih skupova podataka, pokazatelja i indeksa kao ulaznih podataka za upravljanje voznim misijama. U radu se predlaže novi model za upravljanje voznim misijama željezničkih vozila, optimiran na temelju podataka iz udaljenih senzorskih mreža. Pritom hibridni pogon s više izvora energije, odnosno spremnikom električne energije, poboljšava energetsku efikasnost pri prometovanju brdsko- planinskim trasama, dok je za ispunjenje vozne misije u nepovoljnim vremenskim uvjetima potrebno i poznavanje stanja trase u određenom lokacijskom i vremenskom intervalu. Zbog složenosti takvog sustava potrebno je računalno podržano dinamičko upravljanje s učinkovitim matematičkim modelima. Ulazni parametri modela hibridnog pogona željezničke vuče ograničeni su na lokalne domenske varijable, te je stoga u radu predloženo udaljeno prikupljanje minimalne grupe informacija potrebnih za prediktivno upravljanje s ciljem istodobnog povećanja sigurnosti prijevoza. Predloženi postupak prikupljanja informacija temelji se na ekspertnom prometno-tehnološkom znanju i tehnološkim mogućnostima senzorskih mreža četvrte i pete generacije (4G/5G). Dobiveni se rezultati koriste u simulacijskom okruženju za sintezu i provjeru predloženog modela upravljanja željezničkim prijevozom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Strojarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb,
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb