Pregled bibliografske jedinice broj: 1147461
Program za učenje šahovske završnice: Mat lovcem i skakačem primjenom algoritama umjetne inteligencije
Program za učenje šahovske završnice: Mat lovcem i skakačem primjenom algoritama umjetne inteligencije, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Rijeka
CROSBI ID: 1147461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Program za učenje šahovske završnice: Mat lovcem i
skakačem primjenom algoritama umjetne inteligencije
(Chess endgame learning program: Bishop and knight
checkmate using artificial intelligence algorithms)
Autori
Pavelić, Anton
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Rijeka
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
37
Mentor
Štajduhar, Ivan
Ključne riječi
šah ; lichess ; Pyhton ; PySimpleGUI ; Stockfish
(chess ; lichess ; Pyhton ; PySimpleGUI ; Stockfish)
Sažetak
Šah-mat lovcem i skakačem jedan je od osnovnih matova u šahovskoj teoriji. U navedenoj šahovskoj završnici prvi igrač je u materijalnoj prednosti dvije figure (lovac [L] i skakač [S]) uz vlastitog kralja [K], dok je drugom igraču preostao samo kralj [K]. Kreirali smo grafičko korisničko sučelje: šahovsku ploču, i ostvarili osnovne funkcionalnosti pokretanja samo četiri figure (K, K, L, S). Umjesto dugotrajnog treniranja agenta, ostvaren je program zasnovan na Minimax algoritmu s alpha/beta obrezivanjem čiji se izlaz može usporediti sa savjetima koje daje Stockfish 14, šahovski program koji se koristi i na već spomenutom web-mjestu: lichess.org.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo