Pregled bibliografske jedinice broj: 1147344
Trendovi razvoja hrvatskih sveučilišta iz perspektive znanosti
Trendovi razvoja hrvatskih sveučilišta iz perspektive znanosti // Hibridna konferencija: Digitalna transformacija i knjižnice u posebnim okolnostima - Zbornik sažetaka
Lovran, Hrvatska, 2021. str. 49-49 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1147344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trendovi razvoja hrvatskih sveučilišta iz
perspektive znanosti
(Development trends of Croatian universities from the
perspective of science)
Autori
Rajter, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Hibridna konferencija: Digitalna transformacija i knjižnice u posebnim okolnostima - Zbornik sažetaka
/ - , 2021, 49-49
Skup
16. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica = 16th Special and Academic Libraries Conference
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 15.05.2019. - 18.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
međunarodna rangiranja, strateški razvoj sveučilišta, razvoj znanosti
(International rankings, strategic development of universities, development of science)
Sažetak
U ovom izlaganju obrađuje se pozicioniranje sveučilišta iz konteksta međunarodnih rangiranja te kako nam podaci dobiveni međunarodnim rangiranjima mogu pomoći za strateški razvoj. Kvalitetu rada hrvatskih sveučilišta uobičajeno je određivati komparacijom sa sveučilištima iz drugih zemalja. Najčešće se to odnosi na rezultate različitih međunarodnih rangiranja ili specifičnih komparativnih analiza. Prilikom interpretacije tih usporedbi također se koriste i specifičnosti hrvatskih sveučilišta poput obuhvatnosti, sustava financiranja i drugog. Međutim, učinci pandemije, potresa, ali i gospodarskog i demografskog razvoja uvelike utječu na razvoj sveučilišta u budućnosti i nužnost adaptacije strategija razvoja sveučilišta novim okolnostima. Projekcije razvoja sveučilišta ukazuju na deficit nacionalnog investiranja, kao i obuhvata upisnih kvota zbog čega je nužna transformacija znanstvenog rada prema međunarodno kompetitivnijem modelu. Novi modeli objavljivanja znanstvenih radova poput ekstremnih kolaboracija, znanstvenog kolonijalizma, prodaje autorstava, predatorskog publiciranja s jedne strane, a povećanja troškova proizvodnje znanstvenih radova i usmjeravanja znanstvenog rada prema tzv. flexicurity modelu s druge strane znatno otežavaju jasno pozicioniranje strategije znanstvenog razvoja. Drugi aspekt strateškog razvoja odnosi se na tzv. tradicionalnog nasuprot libertarijanskog pristupa znanosti, odnosno pristupa u kojem se na znanost gleda iz perspektive da je kvaliteta važnija od kvantitete u odnosu na publish or perish pristup. Postojeći pristup temeljen je na održavanju postojećeg stanja uz vrlo slabe inicijative prema promjeni pristupa razvoju znanstvenog rada te se u ovom izlaganju razmatraju perspektive i mogućnosti za definiranje učinkovite i primjerene strategije razvoja znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)