Pregled bibliografske jedinice broj: 1147285
POVEZANOST DJEČJEGA JEZIČNO-GOVORNOGA I MOTORIČKOG RAZVOJA
POVEZANOST DJEČJEGA JEZIČNO-GOVORNOGA I MOTORIČKOG RAZVOJA, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST DJEČJEGA JEZIČNO-GOVORNOGA I MOTORIČKOG
RAZVOJA
(RELATIONSHIP BETWEEN CHILDREN'S LANGUAGE-SPEECH AND
MOTOR DEVELOPMENT)
Autori
CEROVEC, JASMINA
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Vignjević, Jelena
Neposredni voditelj
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
jezično-govorni razvoj ; motorički razvoj ; cjeloviti pristup odgoju i obrazovanju djece
(language development ; motor development)
Sažetak
U ovome radu cilj je prikazati jezično- govorni i motorički razvoj djece rane i predškolske dobi te ukazati na njihovu povezanost. Dječji razvoj vrlo je kompleksan jer podrazumijeva socio-emocionalni, kognitivni, tjelesni, jezično- govorni i motorički razvoj. Važno je poznavati karakteristike razvoja i pojedinih razvojnih razdoblja, kako bi se moglo u skladu s njima djetetu pružiti primjerenu i poticajnu okolinu. Kroz pet poglavlja ovoga rada prikazani su jezično-govorni razvoj, motorički razvoj i neuroznanstvene spoznaje o povezanosti između jezično-govornoga i motoričkog razvoja. U poglavlju o dječjemu jezično-govornom razvoju prikazan je jezično-govorni razvoj djece po mjesecima, pa se tako prati razvoj kroz prenatalno, predverbalno, jasličko, vrtićko i predškolsko razdoblje. U poglavlju o dječjemu motoričkom razvoju donosi se pregled toga razvoja od rane pa do predškolske dobi. Uz obilježja motoričkih gibanja navedene su i motoričke vještine. U dijelu rada koji se bavi povezanošću dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja posebno se donosi osvrt na grubu motoriku, oralno- motoričke vještine i finu motoriku, koje su od iznimne važnosti kada se govori o povezanosti motoričkog i jezično-govornog razvoja. Nadalje, kako bi se razumjela povezanost dvaju navedenih aspekata razvoja, treba poznavati činjenice o mozgu i razvoju mozga te tako promatrati međuzavisnost jezično-govornoga i motoričkog razvoja. Neuroznanstvene spoznaje o povezanosti jezično-govornoga i motoričkog razvoja predstavljene su posebnim poglavljem. Ovaj je pregled međuovisnosti dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja predstavljen u kontekstu odgojno- obrazovnog rada s djecom u dječjim vrtićima, dakle imajući na umu potrebe odgojitelja, kao i drugih koji se bave njegom, odgojem i edukacijom djece, da bodre ukupni razvoj djece nudeći im primjerene poticaje i bdijući nad njihovim cjelovitim rastom i razvojem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb